Viva Las Vegas...or not???

14 september 2014 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Zo weer vroeg opgestaan vanmorgen om te genieten van een goed ontbijt in het hotel in Page. Vandaag gaan we richting Las Vegas.

Via Zion Park willen we naar Las Vegas, maar dat is nog een aardig ritje, dus eerst maar even de auto weer vol gooien met benzine, we hebben de tank nog nooit verder dan half leeg gehad, maar we gaan liever voor zekerheid. Patrick wordt weer aangesproken door een zwever (hebben ze er best veel van in USA)  Patrick had er niet zo veel trek in dus hield hij de boot af. Maar de dude wist Nederland te liggen en zelfs waar Enschede ongeveer lag.

Het was zo'n typische surfdude, blank, rasta-haar en zei overal dude op... Pat heeft over zijn hart gestreken en toch besloten om hem 6 dollar te doen voor benzine (goede daad weer verricht).

Op naar Zion park, de wegen waren heel heuvelachtig, het park zelf is prachtig en opgebouwd uit imposante rotspartijen. En er zit 1 mega lange tunnel in waar je echt in het pikdonker rijdt (geen lampjes langs de zijkant) we hebben nog even lekker aan een picknick plekje gezeten om ons yoghurtje en broodje te eten, het park is verder niet zo groot.

We rijden hierna door naar Las Vegas, het landschap er naartoe is heel anders dan we hadden verwacht. Heel heuvelachtig en veel bergen. Je ziet dus niet ineens een stad opdoemen. Ik had het aardig moeilijk met rijden door de stad, 6 baans wegen, auto's links en rechts, waar is dat grote hotel nu?

Ah daar, snel proberen te parkeren, oeps verkeerd. Nu staan we voor de hoofdingang van het Mandalay Bay Hotel, waar alle taxi's staan voor bezoekers en valet parking is (oops). Pat besluit uit te stappen en te vragen of we hier niet gewoon even mogen staan, dat mag. Dan kunnen we in ieder geval inchecken.

Wij blij, geen kilometers lopen met al onze tassen en koffers. Het hotel is echt mega groot (zie foto's) we zitten op de 21ste verdieping, er zit een casino in en ze hebben 3 zwembaden, waaronder een golf slag bad. Alleen in de lobby kijk je je ogen al uit, allemaal goud en marmer. Om in te checken moest je gewoon een wachtrij zigzag weggetje volgen, je weet wel die je in pretparken ook hebt. Alleen nog nooit gezien in een hotel.

In de avond gaan we Las Vegas in, wat eten, en naar het Bellagio hotel, je weet wel die van de Oceans 11 film. Ze hebben daar om het half uur een water show voor het hotel, dat willen wij natuurlijk zien. Het was een hele mooie water show. Het hotel en de waterfontijn zelf leek alleen totaal niet op de film. Waarschijnlijk dus gewoon in universal studio's gemaakt ;-)

Las Vegas is trouwens erg warm en benauwd (wel toen wij er waren) en na al de andere steden, en voornamelijk New York, eigenlijk een beetje een afknapper. We hadden meer iets verwacht als times square in NY. Maar ja je moet er gewoon geweest zijn.

Na een tijd over the strip te hebben gelopen, waar je trouwens veel dronken mensen tegen komt. Van die typische Amerikaanse meiden in veel te korte rokjes en te hoge hakken en jongens die een boys weekend out hebben en thuis een vriendin hebben zitten en die helemaal los gaan en al schreeuwend uit een limousine hangen. En alle hotels hebben de raarste dingen om mensen naar binnen te lokken zoals achtbanen, een nagebouwd Venetië, nagebouwd Parijs, hele winkelcentrums of thema's zoals New York geheel met Vrijheidsbeeld, bijna op ware grote.
We besluiten richting het hotel te gaan om een gokje te wagen. Nou na 6 dollar weggegooid geld was Pat er helemaal klaar mee, dit deed hem al pijn in de portemonnee. ;-)
Nee dit is niet voor ons weg gelegd.

Weet je wij gaan lekker nog even van onze hotel kamer genieten met echt prachtig uitzicht op het zwembad.

1. Wil piechnick:
    18 september 2014
    oke dus niet de jackpot nou ja jammer dan als je maar plezier heb en daarbij gelukkig in de liefde he niet in t spel
  2. Ma Ria:
    18 september 2014
    Zo die heb ik ook weer gelezen.