Laatste avondmaal

20 juli 2015 - Miami Beach, Florida, Verenigde Staten

Het einde van de vakantie begint er aan te komen, dus we hebben eerst maar eens lekker uitgeslapen. Daarna zijn we op zoek gegaan naar een tentje waar we konden ontbijten op advies van de host.

Het was een prima advies, het tentje was op loopafstand, alleen is het wel handig dat die ook open is. Shit, nu moeten we op zoek naar iets anders.

Het enige wat we nog in de buurt konden vinden was de Subway dus dan maar daar ontbijten.

Tijdens onze nutteloze wandeling hebben we nog wel pauwen gezien die zichzelf voorrang gaven op de rotonde en alle auto’s op hun moesten wachten. En uit het niks zagen we twee wasbeertjes in de tuin lopen. Die hebben we nog mooi even op de foto kunnen zetten.

We hebben besloten om de laatste dagen lekker op het strand te gaan liggen. We hebben eerst maar wat meer onderzoek gedaan naar welk strand je het beste kunt gaan, het liefst eentje zonder al die zeewier.

We hebben een stuk strand gevonden wat één van de beste van Miami moest zijn, dus deze hebben we in de navigatie gezet en in de auto gesprongen.

Miami is zo groot dat alles nog een aardig stukje rijden is. Naar de parkeergarage bij het strand was ongeveer 25 minuten rijden. Het is hier ook altijd druk op de weg, volgens mij is hier altijd wel ergens file.

Het strand was gelukkig inderdaad een stuk beter dan we tot nu toe hadden gezien in Miami. En het water was heerlijk warm, wat ook niet zo verkeert is. Na 10 meter het water in te zijn  gelopen komt het water nog niet hoger dan je middel. We hoorden later dat Miami helemaal geen stranden had en dat al het zand is opgespoten.

We hadden ons parasolletje en koelboxje mee en de zon verdween af en toe achter een verdwaalt wolkje, dus het was goed vertoeven zo.

Wat ons wel blijft verbazen is hoeveel jongeren er flink aan het zuipen zijn midden op de dag in de brandende zon. En als je hoort waar ze over praten dan snap je niet dat ze in Amerika zo moeilijk doen over scheldwoorden in films, series en liedjes ed. Onze oortjes waren soms aan het wapperen als we hoorden wat er allemaal voorbij kwam ;-)

’S avonds besluiten we nog een keer naar Lincoln Mall te gaan om daar lekker te gaan eten op een terrasje als afsluiter op onze aller laatste avond in Miami. Lekker met een cocktailtje erbij en een heerlijke Amerikaanse hamburger ;-) Daarna hebben we nog even gewandeld over de Lincoln Mall en daarna ons bedje voor de laatste keer opgezocht.