Highway to hell...

15 september 2014 - Bakersfield, California, Verenigde Staten

Jippie, we mogen weg uit Las Vegas, haha
Weer zorgen dat we van alles zijn voorzien, want we gaan door death valley rijden vandaag. Dat leek ons wel leuk.
Euh ja oke death valley heet niet voor niks the valley of death. Dus de volgende keer lekker vermijden.
Ook dit hadden we ons anders voorgesteld, lange vlakke landschappen met hele droge gekraakte gronden en af en toe een tumble weed. Niet dus, weer heuvels en best nog wel veel planten of cactussen en de duinen in Scheveningen hebben ze ook in death valley. Wel was het er heel erg warm. De hoogste temperatuur doe we hebben geklokt was 117 graden farenheit wat ongeveer 47 graden celcius is.

De auto vond deze rit niet zo heel leuk met dat heuvel op, heuvel af en die hitte. En dan snap je gelijk waarom de Amerikanen in een SUV rijden als je zulke routes moet rijden.
Op de helft van de route besluiten we dan ook om bij een klein, veel te duur Hill Billy tankstation de auto te laten afkoelen met de motorkap open en zelf af te koelen met een water ijsje.

Toen we weer weg wilden rijden was Pat zijn zonnebril kwijt vloeken en tieren, overal zoeken, 5 minuten later in de auto, oeps ik heb hem in de broekzak zitten. Meneer laat namelijk om de haverklap zijn zonnebril vallen, echt serieus niet normaal. Dus hij was zo verstandig geweest om hem in zijn broekzak te doen.

We rijden op de navigatie naar onze verblijfsplaats, Bakersfield, alleen stuurt hij ons over een weg die niet op de gewone kaart staat "het zal wel". Op een gegeven moment krijgen we een weg van afgegraven asfalt en echt alleen maar hobbels, maar terug gaan is geen optie dus we moeten vooruit, dan maar met 10 km per uur. Dit was een niet zo leuk stuk weg en eigenlijk best eng, houdt de auto het wel, blijven de banden heel? Gelukkig komt er na een paar mijl weer asfalt, we rijden toch in the middle of no where, dus je weet het nooit.

En dan horen we opeens een hels kabaal, en even later zien ook het gene dat dat veroorzaakte, een straaljager (echt heel laag, volgens Patrick een f15 Tomcat) later zien en horen we er nog een paar. We zitten blijkbaar in een test gebied. Want ze zigzaggen door de lucht en dan de bergen in.

We komen door allerlei rare plaatsjes en enge heuvelachtige gebieden. Je kent het wel uit de horror films dat je dan een lekke band krijgt en dan hulp moet gaan vragen, en vervolgens wordt afgeslacht ;-)
We rijden zachtjes en letten goed op. We komen tegen de avond aan in zwerversfield, ik bedoel Bakersfield. We hebben hier meer zwervers gezien dan in heel New York. We eten snel een salade bij de Mac en rijden naar ons Hotel, gelukkig deze is schoon.

1. Ma Ria:
    18 september 2014
    Zou het misschien handig zijn op voor meneer. Een stuk touw of elastiek te kopen voor zijn zonnebril om die om de nek te hangen?
  2. Wil piechnick:
    21 september 2014
    tja dat kennen wij er ligt er nog een in tsjechie op de bodem van een meer groetjes