Antelope & ribs

13 september 2014 - Page, Arizona, Verenigde Staten

We zitten alweer op dag 12 van onze vakantie. En vandaag hadden we geen ontbijt bij het hotel. Maar wij voorbereidt als altijd hebben onze coolbox er bij gepakt en lekker yoghurt met granola en boterhammen gegeten. Daarna zijn we aan onze rit richting Page begonnen.

De Amerikanen lappen de snelheidsregels flink aan hun laars en gassen er lekker op los... Wij niet, wij zijn op vakantie. Het beginnen hele afstanden te worden die we moeten afleggen, we doen dit om en om. En met de TomTom aan, wat zijn wij blij met dat ding zeg,ook lekker de snelheid in kilometers.

We besluiten eerst langs The Horseshoe bend te gaan (deze staat wel goed voorgeprogrammeerd in de TomTom) ... Zonder problemen komen wij eraan, samen met bussen vol ouderen en Chinezen (die zie je hier veel). Shit het is nog best een klimmetje zo in de hete zon.

En we moeten ook nog eens allebei plassen, Patrick zegt ja daar verder op tussen een rotsformatie daar gaan we gewoon plassen, ik denk dat we al weinigen kunnen zeggen "wij hebben op de Grand Canyon geplast". En ook nog eens met een prachtig uitzicht erbij. Haha

We lopen verder over het heuveltje en daar is ie dan, een van de mooiste dingen die we tot nu toe hebben gezien, een rivier in de vorm van een hoefijzer. Het lijkt in eerst instantie helemaal niet zo groot tot je de bootjes in het water ziet, zo klein als mieren. Euh ja best groot dus.

Antelope Canyon ligt ook om de hoek, dus we gaan gelijk daar ook even langs. het was alleen een beetje verwarrend met upper and lower canyon. Later hoorden we dat het eigenlijk hetzelfde is alleen het ene ligt aan de ene kant van de weg en de andere aan de andere kant. We heb voor lower Antelope canyon gekozen. Hier kun je alleen doorheen met een gids. Dit komt omdat deze canyon eigenlijk een smalle spleet in de grond is die ontstaan is door regen stromingen. In 1997 zijn er 11 mensen overleden omdat het een paar kilometer verder op had geregend, maar dat water gaat allemaal naar Antelope canyon en dan vult die spleet zich. Deze mensen hadden niet geluisterd naar de gids en waren stiekem toch gegaan, heel stom natuurlijk.

Maar Antelope canyon was echt prachtig! Door de licht inval en de mooie vormen krijg je prachtige foto's.

We besluiten het hotel op te zoeken, dus we zijn richting Page gereden, en dat was zo gepiept. Snel inchecken en vragen wat er allemaal te beleven is in Page en rondom de stad. Euh zegt ze "Antelope Canyon and The Horse Shoe Bend " euh been there, done that! ;-)
Het hotel ziet er prima uit, daar zijn we blij om, want die zien er namelijk soms niet best uit.

We besluiten om naar Lake Powell te rijden, dit was een mooi ritje. We kwamen een mooi uitzichtpunt tegen die op een grote dam keek, deze dam verbind Arizona rivier met Lake Powell. we hebben daar even heerlijk uitgerust.

De route verder naar Lake Powell komen we ook mooie uitzichten tegen. Ook dit gebied is onder beheer van de indianen. Het loopt al aardig tegen etenstijd dus we besluiten wat op te zoeken, maar wederom, Mc Donalds, hamburger tenten, pizza tenten, we besluiten om tegen over het hotel te gaan eten.

Big John's Texas BBQ, een geinig concept, je krijgt een plek bij vreemden aan de tafel (picknick tafel) en het menu ziet er goed uit. We weten niet wat moeten nemen. Daarom kiezen we een bord waar alles opzit. En het smaakte heerlijk!

Als toetjes hadden we een Rootbeer float "Frisdrank met bolletje ijs erin", een echt Amerikaans toetje, en een brownie met ijs (volgens ons "de lekkerste warme brownie" ooit gehad). Echt die was zó lekker...

Tijdens het eten ging er ook nog een Hill Billie bandje spelen, met echte Hill Billie muziek, dat was best gaaf.

Daarna we besluiten in te gaan slapen, de volgende dag lonkt. En we willen goed uitgerust zijn.

1. Judith:
    17 september 2014
    Hahahahaha. ....geplast op de Grand Canyon! Mooi verhaal weer hoor!
  2. Marco:
    17 september 2014
    Mooi verhaal met een "Paf" randje (zit altijd een deel over voedsel in)
  3. Wil piechnick:
    18 september 2014
    nou ja als je plassen moet moet je plassen ze zullen daar geen bekeuring geven voor wildplassen
  4. Ma Ria:
    18 september 2014
    Ik kan net als die anderen zeggen, weer een mooi verhaal. Nemen jullie ook nog wel een dag om uit te rusten?
    Straks als je terug bent ben je aan vakantie toe. Net zo als wij , Pa heeft een reisje naar Mallorca laten boeken voor mij en ik neem Pa mee. Goed hè .
    Kus. Moet nu gauw het volgende verhaal lezen.