Tussen de bomen geen bos...

23 september 2014 - Monterey, California, Verenigde Staten

We worden wakker met een heerlijk zonnetje, yes!!
Na een goed ontbijtje besluiten we te vragen of we de auto voor een dag bij het hotel mogen laten staan en dat mag. We willen namelijk graag even naar het strand en naar de Boardwalk (pretpark langs het strand). Helaas zijn dit soort attracties in deze tijd alleen nog open in het weekend. Maar spectaculair is het zeker, helemaal als deze wel open zou zijn geweest. We lopen lekker over het strand genietend van het water richting de pier en wharf. Hier konden we zeehonden van dichtbij bekijken, jeetje wat maken ze een lawaai. Na deze flinke wandeling hebben we lekker een vismenu gegeten bij een van de eettentjes op de wharf. We lopen terug, jeetje het is toch wel warm zeg, oeps een beetje verbrand, toch nog maar een keer insmeren. We hebben nu allebei een permanent shirt aan ;)

Vanaf het hotel rijden we naar Monterey. Monterey ziet er wat boomachtiger uit, dennenbomen, eigenlijk geen west kust uitstraling. Het hotel zag er leuk uit met leuk binnentuintje en een binnen zwembad. We besluiten na het uitpakritueel even wat te eten ergens en om even wat inkoopjes te doen.

Er is hier een supermarkt, nou daar lopen we dan maar even naartoe, 1,4 kilometer verder doemt er tussen de bomen een MEGA grote shoppingmall op met 100 winkels. En ook nog eens een mooi winkelcentrum met mooie bomen en bloemen en overal zitplaatsen. We lopen wat rond en besluiten morgen nog even terug te gaan.

Eerst maar eens naar de supermarkt, whole foods market. Een supermarkt met veel biologisch producten, en warm eten etc om te kopen. We besluiten naast onze boodschapje ook sushi te kopen en lekker buiten op te eten.
Alleen wordt het hier 's avonds best koud doordat de bewolking tussen de bergen hangt en het begint een beetje te miezeren. Ach dit is niks aan. We lopen na het eten nog even rond en gaan dan weer terug richting het hotel. En dan wordt het ook tijd om de oogjes dicht te doen.