De gevangenis in!

22 september 2014 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Vandaag zijn we vroeg opgestaan om naar Alamo Square te gaan in San Fran, nu denken jullie waar/wat? De Full House huisjes uit de tv serie.

Het was nog een aardige wandeling en het weer was voor het eerst tijdens ons bezoek prachtig. Onderweg lopen we per toeval nog langs het stadhuis van San Francisco, dat was nog wel een leuk bonusje. We hebben de huisjes gevonden, ze liggen aan een prachtig maar steil parkje (moest ook wel, alles is steil in San Fran). Het huis die in de serie wordt gebruikt als woonhuis staat niet in dit park komen we later achter maar the painted ladies zoals de gekeurde huisjes genoemd worden en het park zijn wel van de theme song.

We zitten wat krap in tijd, we moeten door naar Alcatraz. De afstanden die je af moet leggen zijn best groot en het openbaar vervoer waar wel veel van is, is niet heel snel en praktisch.
Uiteindelijk aangekomen bij de pier van Alcatraz, het was al tegen half 1 dus tijd voor wat eten, we hebben daar 1 van de lekkerste hamburgers gegeten van onze trip. Haha de hamburgers lijken steeds lekkerder te worden.

Om half 1 sluiten we aan bij de rij die wacht op de boot naar Alcatraz. Ik snap niet dat er mensen zijn die met een baby z'n vakantie gaan maken. En maar klagen dat ze in de schaduw moeten blijven staan met de kinderwagen omdat baby lief het veel te warm krijgt in de zon, ja duh!!
Gelukkig schiet het wel op om de boot op te gaan. Iedereen is lekker zomers gekleed en wij hadden een lange broek en trui aan omdat het 's ochtends bij het hotel koud was. Maar even later konden wij hun uitlachen want op een boot is het nooit heel warm en Alcatraz ligt op een eiland met heel veel wind dus daar was het ook niet warm ;-)

Alcatraz wordt tegenwoordig beheerd door het national park. Ze zijn er deels aan het renoveren. Er staan prachtige planten en bloemen op het eiland. Voordat we door mochten lopen moesten we eerst een verhaaltje aanhoren van een ranger. Die vertelde onder andere wat er allemaal te zien was en dat het een aardige klim was naar de gevangenis die boven aan de berg staat, het heet niet voor niks "the Rock".

We beginnen rustig aan met onze trip naar boven en bekijken alles, zoals de huisjes waar de families van de gevangenisbewaarders woonden. Die woonden bij op het eiland. Je kunt ook nog teksten op de watertoren zien van toen de indianen het eiland over hebben genomen in 1969.

De klim naar de gevangenis viel nog wel mee of we zijn nu zoveel gewend dat het ons niet zo veel doet haha
We krijgen een audioset mee waar een hele tour op staat in het Nederlands. Er wordt van alles vertelt over de gevangenis en je kunt soms ook in een cel staan om te ervaring hoe dat is. Nou heel klein kan ik je vertellen.
Het is niet een hele grote gevangenis, in 29 jaar hebben er ongeveer 1500 gevangenen gezeten.
Het is heel indrukwekkend om allemaal ze zien. En eigenlijk is het een heel mooi eilandje.

Nadat we het eiland weer af waren moeten we langzaam aan weer richting het hotel om de auto op te halen en verder te rijden naar Santa Cruz.
Dit wordt ons eerste stukje rijden op de highway 1. Één van de bekendste wegen van Amerika. De snelweg helemaal langs de kust.
In het begin is het nog heel druk op de weg, maar auto's slaan overal af en uiteindelijk blijven alleen de vakantiegangers over.
Wauw en daar is de zee. We stoppen na een tijdje om even uit de auto te stappen en een stukje richting de zee te lopen, prachtig. Oh en om even een plasje te doen in het wild ;-)

Tijdens het rijden komen we prachtige landschappen langs het water tegen en langzaam zakt de zon onder, wat ook een prachtig gezicht is. En we komen nog net voor het donker aan in Santa Cruz.

1. Ma Ria:
    26 september 2014
    Weer een hele belevenis, om straks weer een heel mooi album van te maken.

Wij halen jullie op van Schiphol.
  2. Wil piechnick:
    26 september 2014
    handig om t ook in nederlans te horen ze weten daar vast niet dat de meeste hollnders engels kunnen mooi verhaal weer