Touching the moon

11 juli 2015 - Orlando, Florida, Verenigde Staten

Vanmorgen ging het wekkertje heel vroeg, ik wilde er eigenlijk nog niet uit maar Pat stond al naast het bed dus ik moest wel...
Snel ontbijten en dan hup de auto in op weg naar JF Kennedy space center.

We waren mooi op tijd en omdat Pat de kaartjes al online had gekocht konden we zo doorlopen. Eerst even op de foto met een astronaut en dan snel richting de tour bussen.
We moesten nog wel een half uur wachten tot we de bus in konden, maar we zaten wel mooi in de eerste bus die vertrok vandaag, dus het was nog lekker rustig.

We hebben een Tour gedaan over het hele terrein van Kennedy space center, zo kwamen we eerst langs een gebouw waar ze de raketten maken, 48 verdiepingen hoog en we hebben ook mega grote machines gezien die de raketten naar de platforms rijden. Als ze naar de platform rijden moeten ze over speciaal grind rijden om alles zo stabiel mogelijk te houden. Maar omdat er natuurlijk een paar ton aan gewicht op het grind komt moeten ze het grind dan ook iedere lancering vervangen.
De plek waar het Kennedy space center ligt is ook nog eens een natuurreservoir. Onderweg zijn we krokodillen, flamingo's en schildpadden tegengekomen.

Na een tijdje rijden werden we gedropt bij een deel waar alles vertelt werd over de eerste maanlanding. In dat gebouw hing ook het grootste raket ooit gebouwd en die ooit de ruimte in is geweest. Jezus wat was dat ging onwijs groot zeg, niet normaal. En er was daar ook nog een stukje maansteen welke je kon aanraken. Wij dachten dat het een groot ruw stuk steen was, maar het was een heel klein heel glad stukje steen, vast door alle mensen vingers glad gestreeld.
Nadat we daar alles wel hadden gezien, zijn we weer richting de bus gegaan die ons terug heeft gebracht naar het bezoekerscentrum.

Naast de bussen was het Atlantis gebouw. Hier is sinds kort de allerlaatste spaceshuttle te zien die in 2011 voor het laatst heeft gevlogen.
Eerst kreeg je een mooie presentatie over de spaceshuttle, een echte show zoals ze dat kunnen in Amerika, met aansluitende projectie op alle wanden en daarna doemde de spaceshuttle ineens op, ook al z'n gigantisch groot ding. Je kon er ook mee op de foto en dan kon je de foto's kopen voor 35 dollar. Maar die fotograaf wilde ook gerust foto's maken met onze eigen camera haha!!

Nadat we wat hebben gegeten, nog een Imax film over de ruimte hebben gezien en nog wat hebben rondgelopen zijn we wel klaar met alle ruimtelijke dingen.
We besluiten om naar een shopping mall te gaan, gelijk de grootste die we tijdens onze 2 trips hier hebben gezien, Florida shoppingmall. Tijdens ons verblijf (zo kan ik dat wel zeggen ) was het wel wat donker buiten door het glas, wij dachten dat het kwam door het geblindeerde glas, maar wat later bleek, het stormde gewoon buiten, grote regendruppels, onweer en wind. Maar wij zijn lekker droog gebleven in het mega grote winkelcentrum.

Het internet in het hotel is wat minder goed op de kamer en we moesten nog wat dingetjes opzoeken, dus waren we maar op de gang gaan zitten voor beter internet. Komen er net twee Japanse vrouwtjes de kamer tegenover ons uit die heel hard begonnen te lachen. Bleek dat zij op de kamer meteen achter de deur hadden gezeten voor beter internet, iets wat wij ook de hele tijd doen om deze verhaaltjes te kunnen plaatsen ;-)