Smeren, smeren en nog eens smeren!!!

6 september 2014 - New York City, Verenigde Staten

Nou vanmorgen op het nieuws werd al snel duidelijk dat het een warme dag zou worden, zo'n 35 graden. En wij hebben een fietsdagje op de planning staan. Dus vroeg op en met de metro richting pier 17 om bij Blazing saddles onze fietsen op te halen. De jongen die ons hielp was volgens mij onder de indruk van ons. Hij kende Nederland van de WK voetbal en dat er veel wordt gefietst. Hij vond mij zo lang, ik moest door de knieën zodat hij mij de helm op kan doen. Haha
We kregen van de stoere beachcruisers met z'n breed stuur en zadel, net zo cool. Nadat we instructies hadden gekregen over het verkeer, begon onze fiets reis door de stad. Het belangrijkste punt was eigenlijk, met de auto's meefietsen, want je fietst soms tussen de auto's als er geen fietspad is.
Het eerste gedeelte hebben we langs de Hudson gefietst aan de linker kant naar boven om vervolgens richting de Brooklyn Bridge te fietsen.
De Brooklyn Bridge is echt prachtig om te zien en heel speciaal om overheen te fietsen. Eigenlijk bijna iedereen loopt er over heen.
En als je dan aankomt in Brooklyn kun je merken dat je in een ander deel van New York bent. De straten zijn heel slecht en de huizen oud. Dus snel verder fietsen richting de Manhattan Bridge om weer naar de andere kant te gaan.
Daar kwamen we in China Town uit. Ook daar waren we niet echt van onder de indruk, maar het was etenstijd dus we moesten toch ergens naar binnen. Het werd Popeye's, een soort KFC. Er waren echt alleen Chinezen binnen dus we werden aardig aangestaard.

We hadden de flatiron building nog op ons to do lijstje staan, dus zijn we via de hudson naar boven gefietst tot we bij 23th street waren, waar de flatiron ook aan zit. En toen begon het echte werk. Fietsen tussen de auto's. Net zo gaaf, en is ook best goed te doen. De automobilisten zijn het gewend en letten gelukkig ook op.

Aangekomen bij de flatiron hebben we eerst even bij Madison square garden in het gras gelegen. We waren bijna oververhit van de warmte. Wat ontzettend warm was het. We bleven maar zonnebrandcreme smeren.

Nadat we wat foto's van de flatiron hebben genomen zijn we doorgefietst richting the high line. Dit is een lang stuk metro spoor boven de grond die niet meer wordt gebruikt. Hier is een soort tuin van gemaakt waar je doorheen kan lopen. Het spoor ligt er nog wel.
Ik was daar een foto aan het maken en naast mij zat een klein donker jochie die samen met zijn moeder daar zat om zijn huiswerk te maken. Hij keek ons aan en vroeg of hij een foto mocht maken van ons tweeën. Zo schattig...
Daarna nog even wat gedronken onder de parasol op een terrasje, terwijl er een korte maar hevige regenbui naar beneden kwam. Dat was lekker, een klein beetje afkoeling.

We mochten onze fietsen eigenlijk 24 uur houden, maar omdat ze geen zin hadden om zondag ochtend te moeten haasten om de fietsen terug te brengen hebben we dat nu maar gedaan.
Lekker terug fietsen over een brede fietssnelweg met het nieuwe WTC gebouw voor ons.

We zijn trouwens heel veel sporters tegen tijdens het fietsen. Honkballers, voetballers, hardlopers, wielrenners, ze doen van alles en in de brandende zon.

We besloten de fietsen op tijd terug te brengen. De man was eigenlijk best onder de indruk toen hij hoorde waar we helemaal naartoe zijn gegaan 4,5 uur, we komen uit Holland dude ;) :p
Nadat we de fietsen hadden gedropt kwamen we een Dunkin donuts tegen. Tja en als je in Amerika bent moet je ook wel een donut gegeten hebben. Nou wij snappen de ophef over donuts niet hoor, kleffe droge boel.
We vinden het eten hier sowieso niet super. Bij het ontbijt wordt overal meteen aardappelen bij gedaan. En als je wel een beetje goed wilt eten ben je heel veel geld kwijt. Alleen café metro was echt super, lekker gezond eieren eten of een salade voor weinig geld. We waren dus ook flink bumped out toen we er achter kwamen dat deze zaak om 17 uur al dicht was op zaterdag. Dan maar snel ergens anders eten.

En toen snel op naar het Minskoff theater voor de voorstelling van de Lion King.
Het was een prachtige voorstelling, wat kunnen die mensen goed zingen zeg. Achter ons zat een klein meisje van een jaartje of 4 die helemaal enthousiast aan het lachen en kletsen was.
Na de voorstelling zijn we lopend weer richting ons appartement gegaan. Opeens zagen we een paar flitsen. Wat dat nou??? Jeps onweer, zo dat flitst en dondert tussen de gebouwen heen zeg. En toen kwam er een hele bak met regen naar beneden. Snel even schuilen onder zo'n vies under construction overkappinkje.
En daarna snel weer verder en ons bedje in...

We waren vrijdag trouwens ook nog naar het 9/11 monument geweest waar eerder de twin towers stonden. Heel indrukwekkend en prachtig gemaakt die vierkante bakken met water. We hebben ook besloten om naar het museum, die net afgelopen mei 2014 is geopend, te gaan. Het museum bevindt zich onder de grond op de plekken waar de gebouwen hebben gestaan. Je ziet deels de fundering nog liggen. En bijvoorbeeld een brandweerauto waar een deel van weg is. Je wordt er stil van als je daar rond loopt. En ook het museum hebben ze echt heel erg mooi gemaakt. We hebben nog nooit eerder zoiets gezien.