Opgezette mensen en midnight snacks

5 september 2014 - New York City, Verenigde Staten

Oohh wat heerlijk als je een lekkere rustige ochtend hebt. Geen wekker, rustig aan doen en lekker ontbijten. We dachten dat we een gezond ontbijtje hadden met vleeswaren en kaas. Het was een monty christo broodje, 2 dikke boterhammen in eierbeslag gebakken, vleeswaren en gesmolten kaas en ook nog eens stroop...niet helemaal gezond dus!!

Daarna doorgegaan naar Central station waar echt een gigantische Apple store zit. Ik denk dat er wel 30-40 medewerkers aan het werk waren. Patrick wilde graag de Fitbit kopen, een armband die onder andere je activiteiten van de dag bijhoudt. En aangezien euro prijzen hier dollarprijzen zijn is alles ongeveer 25% goedkoper hier. En de Apple store heeft gratis wifi dus dat is ook altijd heel handig.
Daarna hebben we de weg gevraagd naar Columbus circle, nou de medewerker van Central station heeft ons mooi een lange weg aangewezen, de volgende keer doen we dat dus mooi weer op eigen houtje.

Columbus circle is een hele grote rotonde en misschien wel de enige rotonde in New York. Aan de rotonde zit onder andere een hele grote winkelcentrum, maar ook de MAD, the Museum of Arts and Design. Daar moest Patrick natuurlijk wel even naartoe. Wat wel jammer was daar is dat het museum meer op kunst dan op design gericht was.

In het winkelcentrum zit een Microsoft winkel en dat kon Patrick natuurlijk ook niet aan zich voorbij laten gaan. Het was wel klein, maar alles stond er wel, en je kon op de Xbox one spelen. En Pat kon nog mooi even kletsen met een medewerker ;-)

En toen was het tijd voor eten, wij naar de whole foods supermarkt, Jezus wat is dat ding groot. Je kunt er in de supermarkt zelf eten. En je kunt er kant en klaar eten kopen wat al warm en bereid is. Wij zijn voor een salade en een bak fruit gegaan, ook allemaal net zo duur trouwens. En de rij bij de kassa??? De Aldi is er helemaal niks bij. Maar hier hadden ze dan wel 40 kassa's, en in de rij (met kleur aangegeven) wordt omgeroepen naar welk nummer kassa je moet gaan. En als je betaald hebt kun je lekker even je handen wassen, eventueel eten opwarmen in de magnetron en bestek pakken.
Wij zijn lekker in Central park gaan zitten op het gras en hebben daar gegeten.

We hadden papa Ben beloofd om ook naar Carnagie Hall te gaan, dus dat was onze volgende stop. Tot onze teleurstelling was deze gesloten voor renovatie tot eind oktober. Dus sorry pap, we hebben niet binnen kunnen kijken.
Dan maar de fietsen ophalen om lekker een paar uurtjes door Central Park te fietsen.
Eerst een beetje onwennig fietsen, moeten we wel op straat gaan fietsen? Is dat niet te gevaarlijk? Gelukkig waren we al bijna bij het park en daar loopt een weg doorheen waar een fietspad aan zit. Het was heerlijk om even op de fiets te zitten, maar jeetje zeg wat heeft Central park veel heuvels, en op deze fietsjes is dat niet heel goed te doen. (Commentaar van Patrick, ach viel best mee, voelde me even weer wielrenner :p) Ja dat klopt, hij ging er steeds vandoor! :-(

Na al dit leuks zijn we snel een hapje gaan eten. We hadden nog een paar uurtjes om in te vullen dus hebben we besloten om naar Body Worlds te gaan (hebben jullie vast wel van gehoord, tentoonstelling met opgezette mensen) het was allemaal heel indrukwekkend en er werd als maar benadrukt hoe belangrijk sporten / fitness is. Dus Patrick was in z'n nopjes.

En omdat het toch om de hoek was zijn we ook nog naar Madame Tussaud geweest. Nou wat waren we blij dat we niet hoefden te betalen om daar binnen te komen, want het viel echt onwijs tegen. Maar ach, we zijn er geweest!

Vanaf daar zijn we weer richting het appartement gelopen. We hebben deze dagen zo'n 16 000 stappen per dag gezet. Dus onze dagelijkse beweging krijgen we echt wel ;-).
Onderweg kwamen we langs Bryant Park die 's avonds wordt verlicht door een gigantische lichtbak aan een wolkenkrabber. Ook nu lagen er veel mensen op het gras. Wij zijn er dus even lekker bij gaan liggen en hadden er zelfs wifi. We hadden ook uitzicht op de Empire State building die mooi verlicht was. Zo in het park krijg je wel een beetje het New York gevoel, de mensen gebruiken die parken echt als hun achtertuin.

Omdat we een hele actieve dag hebben gehad, hebben we onszelf nog getrakteerd op een heerlijke mini snickers icebox cake, gekocht bij een bakkerij in Grand Central station... Jammie Jammie echt heerlijk, vooral omdat er tot onze verrassing ook pindakaas in zat! ;-)
Een lekkere midnight snack...

We hebben trouwens een mooie verdeling gemaakt, ik schrijf alle verhalen en Pat draagt elke dag de rugzak. Waar we Marco trouwens zéér dankbaar voor zijn dat we die hebben mogen lenen, super rugtasje!
En het lijkt hier wel dat door het water de tanden lang niet zo schoon willen worden. We poetsen soms onze tanden 2x achter elkaar.
Oh en ik heb een veel beter richtingsgevoel in New York dan Pat ;-)

1. Ma Ria:
    7 september 2014
    Het was wel echt een Patrickdag hè, hij kon zijn hart even ophalen.
    Mooie foto's vooral van de mens. Het weer nog steeds goed ? Heb je nog regen gehad ? Kus ma.

Pa leest het morgen .(sport op tv)
  2. Suus:
    8 september 2014
    Hoi Mam,

Het is toch elke dag Patrickdag? ;-)
    Het weer is hier nog steeds goed. Gisteren (zaterdag) was het hier 35 graden. En 's avonds om 11 uur begon het te regenen en onweren maar dat was ook zo weer voorbij. Kus Suus
  3. Vincent:
    8 september 2014
    Hey Globetrotters,

Ik heb even wat verhalen ingehaald. Als ik dat zo lees heeft de stad straks geen geheimen meer voor jullie, leuk man. Pa en ik vonden Madame Tussauds ook niet heel bijzonder, maar ach, als je zo naar binnen kunt. Als jullie kans zien, moeten jullie trouwens ook nog even Washington Square Park in lopen, daar is ook altijd wat te doen.