Het Renesse van Florida

16 juli 2015 - Key West, Florida, Verenigde Staten

Het zuidelijkste puntje van Amerika staat vandaag op de planning. Ander gezegd, we gaan vandaag naar Key West rijden. Dit is het plaatsje die het dichtst bij Cuba ligt.
Het ritje er naartoe ging heel goed. Het is voornamelijk een 1 baansweg wat in Amerika vrij uitzonderlijk is. Het weer is wat minder op weg er naartoe waardoor de uitzichten ook niet zo mooi zijn.

Bij ons verblijf aangekomen snappen we niet helemaal waarom iedereen in de recensies zat te klagen over te weinig parkeerruimte. Wij hebben mooi de auto geparkeerd en we kunnen nog niet inchecken omdat we veel te vroeg zijn maar we mogen vast wel even plassen.
Dus wij naar binnen naar de balie. Ze wilde ons al wel vast inchecken, dan hoeven we dat straks niet meer te doen. Ze kan ons alleen maar niet vinden in het systeem. Na een tijdje zoeken komen we er achter dat we gewoon bij het verkeerde hotel staan. Blijkbaar heeft elk hotel hier de naam met southernmost...oeps! We moeten aan de overkant zijn. Nou dan maar daar naartoe ;-)
Als eerste staat de paal met het meest zuidelijke puntje van Amerika, dit is 90 mile van Cuba, op de planning. Wat je op de plaatjes niet ziet is dat er ongeveer de hele dag een rij met mensen staat om met de paal op de foto te gaan, dus maar netjes achteraan aansluiten, wel in de schaduw maar nog steeds in de hitte. Het wachten heeft wel een mooi plaatje opgeleverd, al zeg ik het zelf.
Om maar een beetje af te koelen hebben we uit een kokosnoot gedronken. We hebben gevraagd of hij er twee gaatjes in wilde boren met een rietje erin, is ook weer z'n leuk foto momentje haha.

Daarna zijn we verder gelopen richting de vuurtoren en het huis van de schrijver Hemingway, het wordt gezegd dat hij in dat huis al zijn boeken heeft geschreven.
Vervolgens hebben de afslag richting Duval street genomen, dit is in Key west the place to be. Nou hoe verder je loopt hoe meer het op Las Vegas of op het Nederlandse Renesse begint te lijken. Mensen die in deze hitte al de zoveelste happy hour in gaan, ze zijn niet goed wijs.
We gaan bij een normaal (lees: niet zuip tentje) restaurant even lekker wat eten en lopen daarna de rest van Duval street af. Ongeveer aan het einde van de straat zien we nog een groot cruiseschip die net alle mensen weer aan het inladen is.
Omdat we het zo warm hebben beslissen we om richting het hotel te lopen en ons om te kleden om even lekker naar het strand te gaan.

Onderweg moeten we soms in de schaduw gewoon bijkomen van de hitte. Tot dat Pat zich bedenkt dat hij ook nog een parapluutje bij zich heeft. Dus de rest van de weg hebben we onder de paraplu gelopen, niet tegen de regen maar de zon! Haha
Onderweg kwamen we ook nog milepaal 0 tegen van highway 1. Het allereerst begin van de highway die 3.825 km lang is en tot Canadese grens loopt.
Nou het strand viel hier dus vies tegen. Deze liggen helemaal vol met zeewier. We zijn dus zo weer omgekeerd om vervolgens in het zwembad bij het hotel af te koelen, en een lekkere belachelijk dure cocktail te drinken. Maar ja het is vakantie.

Wat hier ook een hele happening is, is de zonsondergang. Deze kun je op één punt in Key west heel goed bekijken en daar gaat dus iedereen naartoe. Inclusief artiesten, kunstenaars en eetwagens, en een irritante schot met een doedelzak... elke dag weer. Wat een beetje jammer is dat de zon ondergaat achter een eilandje. We hebben wel een tijdje gekeken, maar het was ook een beetje bewolkt dus wij zijn lekker op zoek gegaan naar een eettentje.
We hebben een tentje gevonden waar Margreet het ook al over had. Het hele café hangt vol met 1 dollar briefjes die bezoekers achter hebben gelaten. Er was ook live muziek. Best gezellig allemaal alleen jammer dat de bediening, eten en al helemaal de cocktails iets minder waren.
Maar we hebben we zoals altijd een gezellige avond gehad.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade