Voor niets gaat de zon onder

15 juli 2015 - Key Largo, Florida, Verenigde Staten

Voordat we vandaag richting the keys van Florida rijden gaan we nog eerst naar Gumbo Limbo waar ze schildpadden opvangen, verzorgen en wanneer het kan weer vrijlaten. De opvang was maar een klein stukje stukje rijden dus we waren er zo. Het is geen grote opvang en ze zitten in allemaal tiki huisjes. Je hoeft ook geen entree te betalen maar een donatie wordt wel gewaardeerd. Er loopt ook een heel mooi pad door het bos en langs het strand, maar deze was helaas afgezet omdat het hout niet meer veilig was om op te lopen. Wel zijn we naar het laboratorium geweest waar ze "testen" doen met schildpadden. Zo waren er nu allemaal baby schildpadjes die allemaal vast zaten met een touwtje in een waterbasin. Je zou denken wat zielig, maar dat doen ze omdat dit soort schildpadden hun hele leven alleen maar zwemmen en eigenlijk nooit een rand tegen komen. Ze zijn de baby schildpadjes hier aan het trainen voor het zwemmen en als ze dan steeds tegen de rand van het basin zouden zwemmen verwonden ze zichzelf alleen maar en kunnen ze niet meer vrijgelaten worden. Verder hadden ze een verpleeghuis met zieke en gewonde schildpadden. En we hebben nog heel veel vissen en zeepaardjes gezien. Vervolgens zijn we langs Miami gereden om door te gaan naar Key Largo. Ik reed, dus je snapt het wel weer, we hebben weer regen gehad onderweg. Gelukkig deze keer niet mega heftig. Aangekomen in Key Largo was het nog steeds bewolkt en Pat had al een beetje de pee erin. Het vrouwtje bij de receptie gaf al aan dat het weer altijd een beetje zo was en als je meer richting Key west gaat dat daar de zon schijnt. Het hotel was wel heel mooi, een beetje in de luxe beach stijl. En had een eigen aangelegd strandje met ligstoelen en palmbomen. Er was ook een zwembad en een bar met een piratenman (zo zag hij er een beetje uit iig, met papegaai en al). We zijn even lekker in het zoutwater zwembad gezwommen. Daarna hebben we ons klaargemaakt om op aanraden van de receptioniste bij een restaurant met zeezicht te gaan eten. Nou ja het uitzicht was wel aardig maar het eten viel een beetje tegen voor wat je er voor moest betalen. Toen we terug kwamen bij het hotel hebben we lekker een tijd op een strandbedje gelegen naar de zonsondergang kijken en onweer in de verte, onder het genot van een glaasje sangria.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Wil piechnick:
    17 juli 2015
    lijkt wel zielig ja van die schildpadjes
  2. Ma Ria:
    17 juli 2015
    Dat is nou echt vakantie. Toch !