Blub blub...

17 juli 2015 - Miami Beach, Florida, Verenigde Staten

Vandaag besluiten we om meteen weg te gaan uit Key west. We hebben gisteren goedkope snorkelsetjes gekocht en die willen we hoe dan ook gebruiken. En in Key west kan dit alleen maar als je een boottocht doet. We hebben gelezen dat je bij Bahia Honda meteen vanaf het strand kunt snorkelen. Dus we rijden daar naartoe.

Daar aangekomen wordt het duidelijk dat meer mensen dit plekje weten om te snorkelen. Je ziet allemaal snorkels boven het water uit komen.
Het water is lekker warm, ongeveer 30 graden en je hebt vanaf het strand uitzicht op een oude brug die niet meer in gebruik is en helemaal weggeroest is.
We moesten even zoeken naar een mooie snorkelspot, maar we hebben hem gevonden in de buurt van de rotsen. We hebben hele scholen met vissen gezien in allemaal verschillende kleuren. Wat vooral gaaf was is dat we de go pro camera mee hebben genomen het water in waardoor we onder water hebben kunnen filmen.
Nadat we waren opgedroogd en een broodje hebben gegeten zijn we weer verder gegaan, op weg naar Miami.

Onderweg zijn we gestopt bij de Starbucks voor wifi om de mensen waar we gaan slapen te laten weten hoe laat we ongeveer aan zouden komen. Ondertussen dat ik even op FaceTime zat met Moniek, is Patrick aan de praat gekomen met Nederlanders die ook al elke Starbucks af gingen voor de koffie, maar vooral ook voor de wifi.
Het verkeer op weg naar Miami was echt verschrikkelijk druk en ze rijden echt zo hard. Wat dat betreft kunnen ze net zo goed geen snelheidsborden neer zitten, want zelfs de politie houdt zich er ook niet aan.
Maar gelukkig hebben we het allemaal overleefd en was het verblijf makkelijk te vinden.

We blijven een nachtje bij een gezin die een aparte slaapkamer en badkamer hebben dicht bij het strand. De kamer zag er goed uit, deze was ook weer via airbnb en hebben er geboekt omdat we een waardebon van 100 euro hebben gekregen ter vergoeding van het drama in Washington.
Eenmaal gesetteld zijn we naar het strand gelopen die letterlijk aan de andere kant van de weg was. Alleen viel het strand een beetje tegen omdat er overal zeewier in en voor het water liggen. Dus we waren een beetje teleurgesteld. Dit vertellen ze niet als mensen het over Miami hebben.
Maar ja, morgen naar south beach, het bekendste strand van Miami, die zal vast super mooi zijn.
We gaan uit eten bij een restaurantje op aanraden van onze host waar we slapen, bij flanigans. Een visrestaurant die bekend staat om hun prijswinnende spare ribs. Ja wij snappen het ook niet.
Maar we hadden een hele leuke Bulgaarse serveerster die lekker met ons aan het kletsen was. En de spare ribs waren inderdaad echt verschrikkelijk lekker.
We love spare ribs!!!

1. Ma Ria:
    20 juli 2015
    Ben benieuwd naar het onderwaterfilmpje. Tot overmorgen in Düsseldorf .