Als een raket!!!!

4 september 2014 - New York City, Verenigde Staten

En ook het tweede nachtje in New York stond de interne klok van Patrick nog op Nederlandse tijd en was hij om 2 uur snachts helemaal klaar wakker. We moeten trouwens met oordoppen in slapen want de airco klinkt als een rammelende cappuccino apparaat en er is ook midden in de nacht aardig wat verkeer omdat ze dan bijvoorbeeld alle vuilnis ophalen. Vanochtend hebben we de wekker moeten zetten om op tijd richting Battery Park te gaan. We moesten een aardig eind met de metro en wilden daar genoeg tijd voor hebben, dus tijd om echt te ontbijten hadden we niet. Snel bij een Chinees winkeltje wat cake en bananen gekocht en richting de Subway gegaan. We waren heel trots op onszelf want we zijn helemaal goed met de metro op onze bestemming gekomen! ;-)

Daar aangekomen moesten we onze tickets ophalen om met de boot naar het Vrijheidsbeeld te gaan! We hadden de boot van 9 uur dus het was nog niet zo druk. Vanaf de boot heb je een mooi uitzicht op de skyline van de stad en je kunt het Vrijheidsbeeld en Ellis' Island mooi zien. Terwijl we nog aan het varen waren zijn we al snel naar beneden gelopen op de boot zodat we mooi vooraan stonden om van de boot af te gaan. Snel doorlopen naar het Vrijheidsbeeld, we hebben niet eens om ons heen gekeken. Lopen met de handel om lekker als eerste de kroon in te kunnen. Voordat je naar binnen gaat moet je alles in een kluisje stoppen, behalve je camera en een flesje water, die mogen mee. Zelfs het tasje van de videocamera (en sommigen weten hoe klein dat ding is) mocht niet mee. Maar ja we hadden alles al in de kluis gegaan en dan zouden we voor dat klote tasje een nieuw kluisje moeten nemen. Dus we hebben net gedaan alsof we het tasje in een kluisje deden, maar hebben hem lekker in de broekzak gepropt!
Vervolgens moet je door de scan en alles, de beveiliging is heel streng. En toen konden we eindelijk naar boven. Het eerste stuk trap was nog wel goed te doen tot de pedestal, maar vanaf daar richting de kroon was echt mega smal. Gelukkig hadden we niemand voor of achter ons dus we konden rustig aan doen. Boven in de kroon was het ook heel smal en warm, om half 10 's ochtends was het daar al 29 graden, dus wij helemaal blij dat we zo vroeg waren. Op zich stelt het niet zo heel erg veel voor, er staan twee rangers boven om iedereen in de gaten te houden en je kunt door de raampjes naar buiten kijken waar je bijvoorbeeld het tablet ziet was ze vasthoudt. Maar ja het is één van die dingen die je gewoon gedaan moet hebben! Haha
Nadat we boven in de waren geweest hadden we er al wel aardige workout op zitten voor die dag, ongeveer 350 trappen naar boven en naar beneden. Toen we uitgekeken waren bij het Vrijheidsbeeld zijn we op de boot gestapt richting Ellis' Island, waar we even rond hebben gekeken.

Van dat vroege opstaan en z'n zware workout krijg je honger dus hebben we een heerlijke hotdog met alles erop en eraan gehad, heerlijk!!
En vervolgens op naar onze volgende missie. Macro en Moniek konden de charging bull niet vinden, dus dat moest ons uiteraard wel gaan lukken. Nou en laten we het zo zeggen, it was a peace of cake to find it...whahaha
We moesten even in de rij staan om zijn balletjes te mogen aaien, en Pat heeft ook z'n poepgaatje nog even geïnspecteerd. ;-)
Toen we door financial district liepen viel het ons vooral heel erg op dat de mannen hele foute pakken aan hebben, allemaal te groot en niet mooi getailleerd. Beetje jammer voor een mode stad!

Patrick is helemaal blij want vanuit het financial district zijn we op zoek gegaan naar de brandweerkazerne die gebruikt is in de Ghostbusters film, en na heel even zoeken hebben we hem gevonden! Een brandweerman wist ons te vertellen dat alleen de buitenkant van de kazerne in New York is gefilmd en de binnenkant is nagebouwd in Californië. Wel hadden ze in de kazerne het originele Ghostbusters bord uit de film aan de muur hangen. Dat was wel een gaaf detailtje.

Vanuit de brandweerkazerne zijn we met de metro naar het appartement gegaan. We beginnen het hele metro systeem een beetje door te krijgen!
In het appartement hebben we even uitgerust, om vervolgens richting Rockefeller center te gaan om naar de rooftop te gaan!
We waren iets te vroeg dus hebben we eerst even rond gelopen. NBC was bezig met een uitzending, er stonden allemaal mensen voor de ramen te springen in de hoop op tv te komen.
En toen viel het oog van Patrick opeens op een winkel naast de NBC, zag hij dit nu goed???

Een Nintendo winkel??? Ja echt het was waar! Zo blij als een klein kind liep hij rond in de enige Nintendo winkel ter WERELD!!! Het was dus ook best speciaal!
Maar toen was de tijd aangebroken om toch naar de rooftop van Rockefeller center te gaan. We dachten dat we zo naar boven konden, maar ook hier weer een veiligheidscontrole en een lange wachtrij voor de lift naar boven. De lift ging trouwens super snel en ze hadden er een soort attractie van gemaakt met een glazen plafond en lampjes de hele weg naar boven. Boven aangekomen was het nog licht en begon het langzaam donker te worden. Echt belachelijk veel foto's gemaakt, wat een prachtig uitzicht over the city of lights! Ik heb ook meteen m'n tripod kunnen uitproberen die echt super werkt, dus helemaal blij met mijn aankoop.
En zo ben je toch weer zo ruim een uur onder de pannen.

Als laatste uitje van de dag zijn we wezen eten in Grand Central Station, waar echt onwijs veel eettentjes zijn met bediening die je naar een tafeltje brengt en al.