Meeting BART zonder Simpson

20 september 2014 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Ons eerste nachtje in San Francisco hebben we overleefd. Het hotel is goed, helemaal voor het geld. Er zitten veel Chinezen in het hotel en stewardessen. We zijn op tijd opgestaan om te gaan ontbijten. Wat het beste ontbijt bij een hotel was wat we hebben gehad. Vers gesneden fruit, yoghurt, eieren, noem maar op. Het enige wat hier echt nooit bij het ontbijt ligt is vleeswaren of kaas, dat is wel jammer.

Vervolgens zijn we met de gratis shuttle van het hotel naar het vliegveld gegaan. Daar konden we op de BART (Bay Area Rapid Transit) stappen richting het centrum. We zijn bij Union square uitgestapt. Daar kon je mooi kijken hoe ze de kabelbanen omdraaiden om weer de berg op omhoog te gaan. We wilden wel met de kabeltrein gaan maar er stonden de hele dag zulke lange rijen dat we dat over hebben geslagen. In plaats daarvan zijn we zelf de berg opgelopen. Je krijgt echt een totale workout in deze stad, wat een onwijs stijle straten hebben ze hier zeg, niet normaal. Sommige zijn bijna niet meer normaal te lopen.

Ondertussen hebben zijn we een beetje de winkels in gegaan. Wat wel heel erg opvalt hier is dat er echt schandalig veel zwervers zijn, je ziet ze echt overal. Heel veel meer dan in New York of Bakersfield. En ze vragen je allemaal om geld.
En het weer is hier heel raar. Het was zo koud. Vanmorgen moesten we voor het eerst deze vakantie de lange broek aan en lange mouwen. Het kan soms heel hard waaien in de straten en dan loop je een stukje verder en daar is het weer zo warm dat je met korte mouwen kan lopen, heel irritant!

Nadat we de winkels wel gezien hadden zijn we richting Ferry building gelopen. Hier zit een markt binnen in, volgens mij kon je vroeger in dit gebouw op de Ferry stappen naar de overkant van San Francisco. Hier hebben we een organic yoghurtijsje gehad, die nog steeds niet naar yoghurt smaakte. We hebben er al meerdere gehad en ze smaken allemaal niet naar yoghurt, beetje teleurstellend.
In Ferry building zitten ook restaurants, daar staan de mensen al om 16.30 uur in de rij om een tafel te kunnen bemachtigen.

Daarna zijn we nog doorgelopen naar Coit tower, waar je een heel mooi uitzicht over de stad hebt. De weg er naartoe was vol met heuvels. We zijn ook nog door telegraph Hill gelopen, een bekend straatje naar Coit tower toe.
Omdat we nog tijd over hadden en het toch in de buurt lag zijn we ook nog doorgelopen naar Lombard street, dit is het enige straatje die 1 blok lang zigzaggend naar beneden gaat met bloembakken ertussen. De mensen staan boven aan de berg in de auto in de rij om naar beneden te rijden. Er staan gewoon verkeersregelaars om de boel in het gareel te houden. Wij zijn lekker te voet gegaan ;-)

En natuurlijk moest er ook nog gegeten worden, na even zoeken hebben we Taps gevonden een leuke sportsbar met super goed eten. Hier hebben we heerlijke zalm gehad die super goed bereid was, heerlijk!! Eindelijk lekker eten!! ;-)

Omdat we het openbaar vervoer niet zo goed snappen zijn we maar lopend weer richting Union square gegaan, waar ik onderweg nog lekker een BH heb gekocht bij de Victoria Secret die bij de kassa ook nog eens met flinke korting bleek te zijn...jippie
Vervolgens heeft de BART ons weer veilig terug gebracht!!

1. Ma Ria:
    23 september 2014
    Mooie foto's , die met dat gezigzag is grappig.

En die van het eten natuurlijk.