A bridge to far...

21 september 2014 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Vandaag hebben we een zware ochtend, we komen maar moeilijk uit bed. Patrick heeft stiekem het ontbijt meegenomen naar de kamer, dus doen we het ook lekker rustig aan.

Daarna toch maar weer op pad. We komen weer in de binnenstad aan met de BART, hierna moet je met de bus. We pakken zo'n oude trolley, je kent ze wel van de films. Ze kosten ongeveer 2 dollar en dan rijden ze de route van en naar Fisherman's Warf. (Ik zeg ongeveer 2 dollar want de helft van de tijd registreerde dat ding je muntgeld niet) maar die dag zijn we gratis geweest, wij Nederlanders zijn namelijk de achteringang in gestapt... oeps. En je zit als sardientjes op gepakt in een rijdend blik, haha
Maar het is wel een leuk authentiek ritje in trolley wagentjes die van overal uit de wereld zijn overgebracht!!

We stappen bij Pier 39 uit, Fisherman's Warf. Het is een grote kermis, met drukte lawaai en gillende kinderen, bovendien ontzettend duur. Een reep chocolade kost ongeveer 6 keer zoveel als in Nederland. We lopen er wel overheen maar hebben er totaal geen gevoel bij. Wel nog even bij de zeeleeuwen gekeken natuurlijk! Die hadden er ook geen zin in vandaag, er waren er maar een paar. En toen begon het ook nog eens te druppelen. Niet echt goed voor ons humeur ;-)

Dan maar eens kijken of we ergens wat kunnen gaan eten. We komen uit bij Boudin. Dit was vroeger een brood bakker. Nu wordt er nog steeds brood gebakken, maar dan als attractie (je kunt er onder begeleiding brood bakken) en voor het restaurant. Oh en wat een lekker brood, ze maken er alleen zuurdesem brood waar ze beroemd mee zijn geworden. Jammie Jammie

Om nog wat te kunnen zien van de stad besluiten we fietsen te huren. Na te hebben gekeken en te hebben vergeleken wie de beste fietsen had konden we op pad richting de Golden Gate Bridge.
Na 2x flink te moeten klimmen, zelfs Pat had er moeite mee, hebben we de Bridge bereikt. Er wordt heel veel over de brug gefietst, ook veel door wielrenners.
Het was wel heel erg jammer dat het zo koud was en zo waaide, dan kun je toch iets minder van het fietsen genieten.

We wilden ook graag nog naar een uitkijkpunt fietsen, maar dat was z'n steile klim dat je dat alleen met de auto had kunnen doen. Dan moeten we het maar met het uitzicht doen die we nu hebben. Het was toch ontzettend grijs weer dus hele mooie foto's krijg je niet, tot onze grote spijt.

Nou laten me maar terug fietsen want het is best koud zo. Op de terugweg komen we nog een "speeltuin" voor sporters tegen. Daar hangen ringen en pull-up bars etc om te trainen. Pat moest natuurlijk wel even aan een stangetje hangen om te kijken of hij het niet verleerd was. Nou het ging hem nog goed af.

Nadat we de fietsen hebben gedropt zijn we best moe. We besluiten om ergens wat te gaan eten richting Union Square. Misschien is the cheesecake factory wel wat. (Tip van Margreet) Dit restaurant zit boven Macy's, een kledingwinkel. Er stond al een rij bij de lift naar boven, dat beloofd niet zo veel goeds. Boven aangekomen was er één mensen massa.
Toch voor de gein vragen of er nog een tafeltje vrij is, ja hoor u moet alleen een uurtje wachten.

Nou dat gaan we dus echt niet doen. Dan maar een stukje cheesecake meenemen en ergens anders opeten. Nou dat was ook 10 minuten wachten en toen konden we weer gaan. Het stukje cheesecake hebben we lekker opgegeten op de trappen van Union square. Daarna zijn we naar Walgreens gelopen en hebben daar sushi gehaald en deze hebben we onderweg naar het hotel opgegeten.
Zo kan het ook prima ;-)

1. Ma Ria:
    23 september 2014
    Jammer van het uitzicht om wat foto's te maken. Patrick zeker helemaal gelukkig met zijn hangstangen.

Heb je trouwens nog aan Teun zijn verjaardag van Dinsdag gedacht?
  2. Vincent:
    24 september 2014
    Dat zijn inderdaad maar heel weinig zeeleeuwen. Beetje jammer van het weer.