Van de koude kermis thuisgekomen

27 september 2014 - Camarillo, California, Verenigde Staten

Zo onze vakantie begint langzaam aan ten einde te komen. Dus wordt het tijd voor een beetje strand hangen. Maar eerst rijden we naar Solvang, een plaatsje die ooit gebouwd is door Deense emigranten en is nog steeds in stand gebleven.

Toen we er aankwamen bleek er ook nog een oldtimer volkwagens show te zijn. Om op het terrein te lopen moest je entree betalen, maar je kon er zo omheen lopen en alsnog genoeg zien. En het was op weg naar het centrum van het dorpje.
En dat was heel raar, het hele dorpje is in Deense stijl ingericht. Het is alsof je weer terug bent in Europa. Best een beetje bizar dit.
We hebben nog even een matig lekker ijsje genomen en toen onze reis verder gegaan. Op naar het strand bij Santa Barbara.

Het eerste strand waar we aankwamen stond een tolhuisje. Je moest 10 dollar betalen. Eerst maar eens vragen of het strand wat is. Nope, hier waren alleen maar stenen. Oke dan maar verder rijden naar Goleta beach. Op aanraden van het meisje in het tolhuisje.

Best een aardig leuk strandje. Eerst gras met palmbomen, allemaal bankjes en vaste bbq's waar de Amerikanen in het weekend lekker vlees bakken en daarna het witte strand. Er was alleen één nadeeltje, er stond ongeveer windkracht 6-7.
Maar we dachten als we een beetje achter een heuveltje in het gras gaan liggen dan moet het lukken, want in de zon was het verder wel lekker.
Dit hebben we ongeveer 45 minuten volgehouden denk ik en toen waren we zo gezandstraald dat we er helemaal klaar mee waren.
Dan maar eens kijken hoe het op Santa Barbara beach is.

He verdorie hier is het niks beter. Wat wel mooi was is dat er midden in zee een cruiseschip voor anker lag en de mensen met bootjes aan wal werden gebracht. Maar verder kon je niet op het strand liggen.
Waar zijn toch die prachtige stranden waar je lekker in de zon kan liggen zoals je het altijd in de films ziet?

Dan maar door naar het hotel en daar kijken wat we kunnen doen. Het hotel was in Camarillo een klein plaatsje naast Santa Barbara, omdat de hotels daar niet te betalen zijn. Het hotel is prima in orde, een lekkere grote en schone kamer. En het zwembad ziet er ook wel goed uit. Dan gaan we daar maar even in en laten we ons opdrogen door de zon. Hebben we toch nog een beetje zon en water gepakt vandaag.

En toen was het natuurlijk weer etenstijd. We hebben maar even bij de balie gevraagd of zij wat wisten. Ze hebben ons de route gegeven naar een soort shoppingmall maar dan voor restaurants. Echt ook weer mega groot alleen nu staan er allemaal restaurants en af en toe een kledingwinkel.
Dus wij hebben maar even rond gelopen en je wist al meteen, waar mensen buiten voor de deur van het restaurant staan te wachten daar hoef je al niet naartoe te gaan want wat betekend een tijd wachten voor je naar binnen kunt.

We vinden een restaurant waar het binnen wel druk is maar er buiten geen wachtrij staat. Prima, spareribs, daar houden we wel van.
De serveerster is lekker met ons aan het kletsen dat ze naar Portugal is geweest en dat ze niet snapt wat wij in dit plaatsje doen, want het is geen zak aan hier! Haha een typische tiener dus.
Ze vertelt ons ook dat zoveel wind als er nu is niet normaal is; hebben wij weer!!

Na onze buikjes rond te hebben gegeten gaan we nog even naar de Target. We weten allebei niet zo goed wat voor winkel het is, maar je hoort er wel eens over in series ofzo. Het is een mega grote winkel waar je kleding, speelgoed, electra, eten en verzorgingsproducten kan kopen en lekker goedkoop!! Dus ik heb lekker nog wat ingeslagen!! We love it...

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Wil piechnick:
    30 september 2014
    nou die extra koffer komt wel van pas