Grappig toeval

28 september 2014 - Santa Monica, California, Verenigde Staten

Na een prima ontbijtje in het hotel, onder prima verstaan wij omelet of scrambled eggs, vertrekken we naar ons 1 na laatste verblijf, Santa Monica, we zijn echt toe aan zon, heel veel zon, dus nu maar hopen dat het weer bij Santa Monica beach ook echt beacherig is.

We hebben een leuke route gepland dwars door Malibu, we willen natuurlijk wel zien waar die sterren nou wonen, later komen we erachter dat Hale Berry, Leonardo, Jennifer Aniston, eigenlijk half Hollywood daar een huisje heeft. Het is een hele prachtige route over de Pacific Coast Highway 1.

We komen in Santa Monica aan wat echt super dicht bij LA ligt. Het weer zit inderdaad mee, graadje of 30 weinig wind, ja hoor het is strandweer!! We pakken onze spullen en gaan naar Santa Monica Beach, we verkijken er wel op hoe lang het lopen is van het hotel naar het strand, maar ach, het is toch mooi weer!

Het strand is echt super breed en schoon en er staat weinig wind, en de Baywatch strandwachten zijn ook aanwezig. We gaan om en om het water in, wat zouter lijkt dan het water in Nederland.

Wat echt heel grappig is, is dat we iedere keer een Frans stel tegen komen op onze reis, bij de verschillende bezienswaardigheden, alleen zijn wij daar dan steeds net iets eerder, wie komen er een paar uur later naast ons zitten, op een strand van een paar kilometer lang... juist... Wij gniffelen, en zij volgens mij ook :)

Rond half 5 begint het wel kouder te worden en besluiten we naar de pier te lopen. Dat was toch wel even heel gaaf. Midden op de pier staat een klein attractiepark met achtbaan en al. We zijn er even overheen gelopen en hebben ons doen vergapen op de attracties en de verschillende type mensen die hier allemaal rond lopen. We konden zo onder de achtbaan door lopen.

We eten snel samen één hamburger en een milkshake en daarna moeten we 30 blokken terug wandelen naar het hotel. Onderweg komen we allemaal leuke en mooie straatjes tegen met leuke winkels. Santa Monica heeft ons positief verrast!!

Alleen van al die blokken lopen op slippers heb ik wel twee heerlijke blaren, onder elke voet eentje.
We nemen nog snel een salade bij de Mac, hoe kan het ook anders en lopen het laatste stukje naar ons mooie roze (ja, roze) hotel om in te checken.

Hebben we toch een super lekkere zonnige stranddag gehad...