Kleine omweg...

12 september 2014 - Flagstaff, Arizona, Verenigde Staten

Goeiemorgen allemaal, we hebben weer een lekker nachtje geslapen . Snel ontbijten en weer de weg op. Al was het ontbijt heel slecht, theewater met vieze troep erin en ook in het gewone water. We zijn blij dat we er niet ziek van zijn geworden.

Voordat we echt weer on the road gaan, willen we eerst nog even door Kingman. Een prachtig historisch stadje. Er staat een hele grote trein om te kijken. Dat ding is echt mega groot. De wielen van de trein zijn groter dan wij zijn. Cool om te zien. Daarna nog wat foto's maken van typische historische dingen daar, een diner en watertoren.

Vervolgens nog even naar de Walmart brood, vleeswaren en natuurlijk fruit kopen. Bij de Walmart hebben ze trouwens winkelwagentjes met een stoel erachter waar je mee kan rijden, een soort van scootmobiel. Voor de hele dikke vette mensen.

En toen konden we weer op weg, over de historisch route 66. In het begin was het landschap nog niet zo heel erg mooi, maar daar kwam al snel verandering in. En onderweg zijn we een heel gave verlaten tankstation tegen gekomen die ze nu gebruiken als toeristische trekpleister. Echt heel gaaf, die man had allemaal oude auto's en reclame borden. Hele mooie foto's gemaakt daar en toen weer verder gereden.

Aan het einde van dat stukje route 66 zat ook nog een plaatsje die niet eens een naam heeft. Ook helemaal in jaren 60 ingericht. Allemaal oude auto's en gave diners. We hebben even een broodje gegeten bij Roadrunner. Waar het wachtwoord voor internet Beep Beep was, te grappig! ;-)

We kwamen daarna in Williams terecht, hier zouden we eigenlijk verblijven maar er was geen plek meer. Het was een dorpje die rechtstreeks uit Lucky Luke geplukt had kunnen worden. Één smal straatje en allemaal kleine winkeltjes, barretjes en motelletjes eraan.
Eigenlijk moesten we recht door dit plaatsje naar onze bestemming, maar we zijn lekker afgeslagen naar een ander uitkijkpunt van de Grand Canyon.

Wat een goede last minute beslissing bleek te zijn, Wauw dat was een mooi uitzicht zeg, nog mooier dan het vorige uitzicht! Veel mooier zelfs. Je kon hier een stuk langs de kliffen lopen en overal was het uitzicht anders. We zijn zo blij dat we die afslag bij Williams hebben genomen.

Omdat de zon langzaam onder begon te gaan moesten we weer verder gaan rijden, op zoek naar ons hotel! Maar eerst hebben we wat gegeten, het eerste wat we tegen kwamen was een Mac Donald's dus daar lekker weer salade gegeten ;-)

1. Vincent:
    15 september 2014
    Aan de Mac geen gebrek. Jaloers, Jaloers (en dan niet op de Mac natuurlijk).
  2. Wil piechnick:
    18 september 2014
    nou jullie kunnen straks geen mac meer zien vrees ik gr wil en eileen