Grote bergen, kleine indiaantjes

11 september 2014 - Kingman, Arizona, Verenigde Staten

We moesten op tijd opstaan want het ontbijt was van 6 tot 9 uur. Dus om 8 uur zaten we netjes aan het ontbijt. En het was nog een best goed ontbijtje, geroosterd brood, eieren, bacon, yoghurt. Ja niks mis mee!
Daarna zijn we doorgereden richting Kingman waar we weer een overnachting hebben geboekt.

Onderweg kom je prachtige landschappen tegen en heel veel treinen die echt heel erg veel containers bij zich hebben. Ze rijden af en aan.
We waren al een heel eind onderweg toen we opeens zagen dat we op de route 66 reden. Dat staat daar op de weg gespoten. En omdat er waarschijnlijk veel toeristen stoppen hebben ze daar maar plek gemaakt om te parkeren.
We moesten allebei alleen ook plassen, dus auto deuren open en hurken met die handel. Dat is lang geleden ;-)

Toen we een stuk verder waren gereden kwamen we opeens een wegblokkering tegen. De weg was afgezet. Shit wat nu?
We konden rechts af, maar die weg was aanzienlijk minder goed onderhouden. Hm dan maar een stuk terug rijden naar een man die we eerder tegen kwamen die de weg aan het inspecteren was. Is maar goed dat we hem hebben gevraagd, anders waren we de verkeerde kant op gereden. Dus nu maar zijn instructies gevolgd en het klopte helemaal. We zijn veilig en wel in Kingman aangekomen.

Meteen door gereden naar het hotel. De kamer zag er wel goed en schoon uit. De koffers snel gedropt en toch nog besloten om richting de Grand canyon Skywalk te gaan. Dat is een U-vormige glazenplaat, waar je overheen kunt lopen en dan de afgrond van de Grand canyon onder je hebt.

Het is heel bizar om over dat glas te lopen. Ik vond het zelf nog wel een beetje eng soms om de afgrond onder je voeten te zien. Maar wel een gave ervaring. Maar het zicht op de Grand canyon zelf viel ons een beetje tegen. Met de bus werden we ook nog naar een ander uitkijkpunt gebracht. Deze was veel mooier en daar hebben we de zonsondergang ook gezien. Dat was echt prachtig.
De hele Grand canyon is trouwens van de Indianen, en zij beheren ook alles. Dus overal kom je indiaantjes tegen.

Maar ja toen moesten we nog terug rijden naar het hotel. De zon gaat hier al aardig vroeg onder dus rond 19 uur wordt het al echt donker. Dus dat werd ons eerste nachtelijke ritje. Ik heb gereden, het eerste stuk ging nog wel goed, toen was het nog niet helemaal donker. Maar omdat je in de middel of nowhere zit is het, als het donker is, ook pik zwart. En dan krijg je ook nog van die borden waar op staat dat er dieren op de weg kunnen lopen. Nou je raadt het al, twee stomme kalveren op de weg. Gelukkig wel op tijd gezien hoor, maar die stomme beesten gaan ook niet aan de kant.
Gelukkig zijn we veilig en wel teruggekeerd naar Kingman.

En toen moest er natuurlijk ook nog gegeten worden. Pizza misschien, verdorie komen we bij de pizza tent is het een Pizza hut alleen voor afhaal. Dat wordt hem niet. Dan maar eerst pinnen, naar de bank, pinautomaat kapot. Oke volgende ATM, kapot! Euh walmart (mega grote supermarkt / warenhuis) die hebben vast wel een pinautomaat, gvd kapot. Na het gevraagd te hebben blijkt de walmart nog een pinautomaat te hebben, zo groot is die winkel ;-)
En wat eten betreft, dan maar naar de Mac Donalds om daar een salade te eten met gegrilde kipfilet, hm best lekker trouwens, super gezond en mega veel voor weinig geld. Gezond betaalbaar eten hier blijft een ramp... Voortaan minder klagen over Nederland ;)

En na deze lange en avontuurlijke dag, op naar bedje!

1. Wil piechnick:
    14 september 2014
    ben blij dat het allemaal zo goed gaat mooie foto"svan de grand canyon en oppassen niet verdwalen he kijk uit naar het volgende verhaal groetjes van ons twee
  2. Vincent:
    15 september 2014
    Beetje jammer van het uitzicht natuurlijk, maar die Skywalk lijkt me wel spectaculair. Denk dat ik daar ook niet echt ontspannen overheen zou wandelen.