Het kind in ons!!

9 september 2014 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Na een lekker nachtje slapen op ons Burbank adres in het heerlijke Ikea bedje (kwamen we later achter) deden we de deur naar de overloop open en aanschouwden we een heerlijk ontbijt, muffins, fruit, yoghurt en een grote pot thee. We hebben het ontbijt lekker buiten in de stable op gegeten.

Toen snel in de auto naar Universal Studio's onderweg de LA maniakken (autorijders) ontwijkend, kwamen we eigenlijk best soepeltjes bij Universal studio's aan. De wachtrij was niet erg lang, gelukkig maar want de zon fikte met 36 graden behoorlijk, we besloten een front of the line pass te nemen, dan kun je zo doorlopen naar het begin van een attractie (kost je alleen wel een arm en een been), maar het heeft ons lekker heel veel tijd bespaart (en we voelde ons een beetje VIP) hierdoor konden we eigenlijk in alle attracties.

Het park is echt heel erg gaaf, ze maken veel gebruik van 3D beelden, je zit dus vaak met een 3D bril op. Maar de attracties zijn zo gaaf, snel en echt (de roller coasters staan op hydraulica) maar de val sensaties zijn vele malen echter. Pat en ik vonden dit het beste 3D ooit, King Kong de ride 360 was echt niet normaal, ik heb soms met ogen dicht gezeten, zo eng was het hihi
Maar ik vond de Simpsons ride helemaal niet leuk! Gewoon om misselijk van te worden. Daar heb ik letterlijk de hele rit met m'n ogen dicht gezeten! Pat vond het uiteraard fantastisch! En in z'n filmstudio attractie park kom je te achter hoe erg je wordt genept in films. We zijn bijvoorbeeld door de straat van New York gereden die ze daar ongeveer voor elke film gebruiken!

In de middag hebben we lekker wat Chinees gegeten, dat was zo'n beetje het gezondste wat er te krijgen was. Patrick was natuurlijk al de hele ochtend aan het zeuren over de Back To the Future auto, maar volgens een medewerker stond hij niet op z'n normale plek :( nee inderdaad hij stond namelijk in de spotlight, de auto bleek net gerestaureerd. (Patrick alweer in z'n nopjes) Eerder die ochtend hadden we al the klok van Hill valley gezien (waar de bliksem op inslaat).

Hierna hebben we onze spulletjes in een gratis kluisje gestopt, want het was tijd voor verkoeling, hup Jurassic park the ride in, natuurlijk weer zo doorlopen naar het begin (handig zulke pasjes) maar...  Het werd 35 minuten wachten, iemand had per ongeluk op een verkeerde knop gedrukt waardoor de attractie in total shutdown ging. Alles moest eerst weer opgestart worden. Om het wachten te verzachten werden er al snel Jelly bean snoepjes uitgedeeld. Want iedereen wordt bij van Jelly beans aldus een medewerker.
Eindelijk gingen we dan, droog erin en echt mega nat eruit, dat was een leuk ritje.

We naderden het einde van de dag, nog snel even naar het Despicable me gedeelte, echt een heel gaaf gedeelte voor de alle kleinsten compleet met water park. De Despicable me attractie was ook weer een 3d attractie, we werden allemaal gekrompen tot minions en gaan met die banaan... Echt super gaaf!

Ons weer helemaal kind voelend lopen we met een glimlach het park uit, door onze super "front of the line pass" hebben we nog tijd over.
We besluiten nog naar The Griffith Observatory te gaan (grote sterrenkijker bij Hollywood).

We konden niet helemaal doorrijden de berg op dus we moesten het laatste stuk lopen. Het was een prachtige wandeling. Je kon over heel LA kijken. En als bonus kon je ook de Hollywood sign nog eens zien. Dus die konden we ook afvinken van onze lijst.

Van al dat wandelen door het park en op de berg krijg je honger dus we dachten, laten we naar Hollywood boulevard gaan. Dan kunnen we daar eten én de walk of Fame sterren zien.
Wij daar naar toe rijden, vinden we ook nog eens een gratis parkeerplaats áán Hollywood boulevard, tenminste wij vonden dat het gratis parkeren was, en we hebben geen boete gekregen dus dat zal wel geklopt hebben. We hebben bij Hardrock café een heerlijke hamburger gegeten. De serveerster daar steeds heel enthousiast kletsen met ons en vertellen waar we allemaal naar toe moesten gaan. Tja die wil haar 20% fooi graag binnenhalen ;-)

Daarna hebben we nog een stukje over de walk of Fame gelopen bij de Chinese theatre. Ik heb m'n handen nog even op de afdrukken van Meryl Streep gelegd en Pat bij die van Sylvester Stallone. En toen was het ook wel tijd om na z'n lange dag naar bedje te gaan!! Weltrusten allemaal...

1. Ma Ria:
    12 september 2014
    Ik heb nu pas jullie verhaal gelezen, ja het is toch weer een verrassing wat jullie allemaal meemaken.blijf zo doorgaan. Kus
  2. Wil piechnick:
    18 september 2014
    nou ben ik weer helemaal op de hoogte had deze nog niet gelezen blij dat jullie zo in de nopjes zijn en pasten die handen nog een beetje nou jongens nog veel plezierige momenten en nu wordt t tot gauw xxxx