Henige dingen

17 september 2014 - Oakhurst, California, Verenigde Staten

Na 3 dagen zo'n 7-8 uur rijden werd het voor ons hoog tijd voor een rustdag. Dus we hebben lekker de wekker later gezet, want ja je moet het ontbijt nog wel halen natuurlijk ;-)
Daarna lekker gedouched en de koffers weer ingepakt. We hadden eerst nog even het idee om toch nog Sequoia national park in te gaan maar omdat het zoveel rijden is, is dat bijna niet te doen in één dag.

Dus dan maar wat anders verzinnen, naar een supermarkt, Patrick dacht dat hij de Walmart in de TomTom had gezet, maar dat bleek niet zo te zijn, we kwamen in een Spaanse supermarkt in een getto, snel even kijken, nee dit is echt niets. Maar dat hadden we meteen wel kunnen weten aangezien er twee van die vieze mannen al bij de ingang zaten en eentje lekker een sigaretje aan het roken was.

Toch maar snel even een echte Walmart opzoeken, onze nieuwe favoriete supermarkt. Deze leek alleen ook in een Gettobuurt te zitten, die hebben ze wel meer. Daarna wilden we naar het waterpretpark in Fresno gaan met heel veel glijbanen enzo, maar deze was gewoon dicht. Wij zwaar teleurgesteld, we hadden de zwemkleding al klaar liggen in de auto.

Tja oke en wat nu? Het was ondertussen al 's middags, dus we rijden maar naar het volgende verblijf in Oakhurst. Dit was iets meer dan een uurtje rijden dus gelukkig niet zo lang in de auto en dicht bij Yosemite National park waar we morgen naartoe gaan.
Het hotel was zo gevonden, we waren wat vroeg maar we dachten, misschien kunnen we vast inchecken. Het hotel werd volgens mij gerund door familie dikke zombie. Ze waren allemaal dik, pa, ma en kids en ze zagen er uit als zombies met grijze wallen onder de ogen.
Maar we mochten dus niet inchecken, we moesten wachten.

Dan maar het dorpje inlopen richting het informatie centrum voor Yosemite park. We willen niet hetzelfde krijgen als sequoia park, dus we willen beter voorbereid het park in.
Maar Jezus wat is het warm zeg. Bij elke schaduw van het verkeerslicht schuilen we om weer een beetje op adem te komen.
We waren ook de enige die aan het wandelen waren, haha! Het was maar 1,5 mijl maar het leek een eeuwigheid de berg op.
Daar aangekomen maar eerst even wat eten naar binnen werken bij Denny's waar je ook goed kan lunchen.

En daarna oversteken naar het informatie centrum waar we heel goed worden geholpen door een aardige mevrouw die antwoord weet op al onze vragen en we blijven nog even kletsen. We krijgen zelfs complimenten over onze uitstekende beheersing van de Engelse taal, nou dat is altijd leuk om te horen.

Met al onze informatie en plattegronden onder de arm lopen we weer terug naar het hotel. Onderweg lopen we een typische slijterij binnen waar we nog wat lekkers te drinken halen voor in het hotel.

Zo, gelukkig mogen we nu wel inchecken. En nadat we alles naar onze kamer hebben gebracht besluiten we lekker bij het zwembad te gaan zitten met de voetjes in het water en een lekker drankje erbij om onze volgende dag te gaan plannen.
Op een gegeven moment stonden er twee oude vrouwtjes bij de dichte deur van het zwembad te kijken, paar seconden later komen er twee jonge meiden het zwembad inlopen, zo zegt Pat dat hebben ze snel gedaan dat omkleden...whaha ben blij dat hij niet goed naar andere vrouwen kijkt :-p

En als laatste het eetprobleem natuurlijk weer. Dit dorpje, wat een echte doorreis dorpje, is had natuurlijk ook niks fatsoenlijks te eten. Dus besluiten we maar weer bij de Mac een salade te nemen. We waren wat aan de late kant. Bleek de Mac al dicht te zijn, het was 21 uur!! Dat is wel heel apart!! De drive thru was nog wel open. Oke prima lopen we daar toch doorheen, want wij waren uiteraard weer lopend. Ze mochten gewoon niet onze bestelling opnemen, we moésten in een auto zitten.... Stomme Mac dit zeg!
Dan maar naar de Taco Bell, deze was ook al dicht maar we mochten nog wel naar binnen en zelfs het eten nog binnen opeten!!
En dan snel naar bedje, want morgen gaat heel vroeg de wekker om op tijd in het park te zijn...Zzzzz