Heel veel nattigheid

13 juli 2015 - Orlando, Florida, Verenigde Staten

Vandaag gaat het wekkertje weer lekker vroeg, want er staat een dag vol plezier op de planning, we gaan naar Seaworld. Maar het is gelijk ook het laatste dagje in ons hotel in Orlando, dus we moeten onze spulletjes weer inpakken en de auto weer vol stouwen. Al gaat dit wel een stukje makkelijker met de Ford Fusion haha.
De rit naar Seaworld was lekker kort want we zaten er heel dicht bij. Al dacht de navigatie dat we nog dichterbij zaten, want die stuurde ons compleet verkeerd. Gelukkig heeft Pat ook navigatie op de telefoon die het ook super goed doet.
Het was al druk bij Seaworld, een groot deel van de parkeerplaats stond al vol. Wij hadden onze kaartjes al gekocht, alleen nog even een bandje ophalen voor onze fast track, zoadat we weer overal voor kunnen kruipen. Wat wel heel fijn is bij 36+ graden.

We zijn meteen nadat we binnen kwamen doorgelopen naar de dolfijnenshow die zo zou beginnen. We konden alleen niet meer in de schaduw zitten en ondanks dat het nog geen 10 uur was, na 3 seconden zitten gleden we al bijna van de stoeltjes van de hitte. We hadden geen petjes bij ons dus hebben we maar 1,2,3,4 hoedjes van papier gemaakt ;-) dat werkt ook goed!
De show was fantastisch, als Amerikanen iets kunnen dan is het wel een show neerzetten. Met dolfijnen, vogels en een heel verhaal erbij, prachtig.
Na de show waren we zo verhit dat er wel meteen afkoeling konden gebruiken dus zijn we in z'n soort boomstam geweest die dan naar beneden gaat in het water. Nou we zullen er ook wel verhit uitgezien hebben, want we werden voorin de boot gezet. En gek genoeg werden we niet erg nat van de hoge berg dat we naar beneden gingen, maar van een klein heuveltje. Echt zeiknat waren we tot op het ondergoed en sokken.
En dan denk je dat de attractie is afgelopen, ga je nog een stuk door het donker, krijg je een soort achtbaan stukje en dan nog een berg naar beneden met water. Zo wij waren goed afgekoeld.

We zijn daarna doorgelopen naar de orka show. Deze wordt 's middags namelijk nog wel eens afgelast, omdat het bijna elke middag wel een regen en onweersbui komt. Deze keer konden we lekker in de schaduw zitten. En ook deze show was weer net zo spectaculair en de highlight van onze dag. We hebben ook de oudste en grootste orka gezien tijdens de show. Later hoorden we dat deze alleen komt als hij er zelf zin in heeft.
Na de show zijn we maar eens wat gaan eten. Echt iedereen nam er hamburgers met friet terwijl ze er een heerlijke salade hadden met mango, aardbeien, geitenkaas en kip. Dus je kunt wel raden wat wij hebben genomen.
Nadat we onze buikjes vol hadden zijn we de rest van het park gaan verkennen. Ik heb m'n rokje maar uit gedaan en aan de rugtas gehangen, want die was zo doorweekt dat die niet wilde drogen. Gelukkig had ik nog een broekje aan dus ik liep nog niet helemaal voor lul haha.

We hebben nog veel dieren gezien, haaien, schildpadden, pijlstaartvissen, krokodillen en nog meer. Ook hebben we nog een geweldige 3D 360 graden schildpadden film gezien, en we hebben de orka's en dolfijnen onderwater zien zwemmen. De dolfijnen waren een papa, mama en kind. En dat jong was een eerste klas clown, hij was steeds rare dingen aan het uithalen of kwam bij het glas staan om naar ons te kijken.

Pat is ook nog in 2 waanzinnige achtbanen geweest. Ik durfde er niet in met m'n rug en volgens Pat was dat ook maar goed want zelfs hij had er moeite mee. Maar omdat hij overal met ons bandje voor kon kruipen was hij ook zo aan de beurt. Volgens Pat waren de achtbanen echt helemaal geweldig. En zo zag hij er ook uit toen hij terug kwam lopen, zo blij als een klein kind ;-)
We hebben het de hele dag volgehouden op het park, maar een keer wordt het tijd om door te gaan naar onze volgende locatie. En dit is vandaag een schattig hotelletje aan het water in Fort Pierce.
Daar aangekomen wordt het al redelijk donker. We pakken de spullen uit de auto en checken in. Daarna kopen we een biertje en lopen naar het mini strandje bij het hotel, het water is er zo helder dat je zelfs in het donker nog de visjes ziet zwemmen. We gaan lekker op de steiger zitten nagenieten van de leuke dag die we hebben gehad.

1. Vincent:
    Leuk verhaal!
  2. Judith:
    Super leuk verhaal!
  3. Wil piechnick:
    15 juli 2015
    leuk vehaal jongens dat is genieten en mooi van de auto xx