Onder moeders parasol

18 juli 2015 - Miami Beach, Florida, Verenigde Staten

Vandaag gaat de wekker weer lekker vroeg af, Pat's schuld hij wil graag een plekje op South Beach en is bang dat als we niet heel vroeg gaan er geen plek meer is. We mochten van onze Airbnb later uitchecken, tot een uurtje of 3. En dat is natuurlijk wel lekker want dan kunnen we daar alles laten liggen.
Tegen half 10 zijn we op het strand we hebben een mooie parkeerplaats kunnen vinden, meteen aan het strand.
We lopen richting het strand, waar ze parallel aan het strand een wandelpad hebben aangelegd van hout dat langs het hele strand loopt. Veel mensen zijn hier in de hitte aan het hardlopen.
We lopen een stuk over de Boardwalk om het perfecte stukje South Beach te vinden.

Direct naast de Boardwalk staan alle hotels, met de rijke stinkerds, maar zij gaan echt niet op het strand liggen maar gewoon bij het zwembad... Beetje saai hoor!
Na ongeveer 1,5 km vinden we ons plekje, eigenlijk waren we het gewoon zat om nog verder te zoeken, zelfs tegen 10.00 uur is het er bloedverziekend heet.
En het strand, smerig, je moet in het water eerst door 4 meter zeewier, dat zie je niet op de mooie plaatjes. Bahia Honda en fort Pierce zijn 10 keer mooier en schoner, het water is er wel heel warm! Miami heeft dan ook geen natuurlijke stranden, ze zijn allemaal aangelegd, en het zand bestaat uit verpulverde schelpen, dus ook nog eens enorm warm. Maar we worden er wel snel bruin. ;-)
Er lopen hier wel aparte figuren rond, vrouwen in string bikini's die dat beter niet kunnen doen, en ze hebben allemaal siliconen. Genoeg te kijken dus.

Tegen de middag verlaten we het strand, net op tijd want er komt een onwijze stortbui aan inclusief onweer.
Tijdens het lopen zegt Pat, laten we onder de parasol gaan lopen, het is er zo warm dat je zo verbrand bent. We hebben heel wat mensen zien lachen... Maar wie lacht er nou het hardst ;)
Nadat we onze koffers weer hebben gepakt, hoeven we maar een klein stukje naar het volgende airbnb adres. De host blijkt Frans te zijn en is een beetje een zweverig type, en van organisch voedsel dus er was genoeg te kletsen.

Ze stelde ons voor dat we echt naar Lincoln road moesten gaan, voor een hapje eten en wat shoppen. Het is een winkelstraat zoals wij het kennen, maar dan mega druk. Het werd het eerste super leuke moment in Miami met de echte Miami mensen om ons heen (siliconen, body builders, latino's , Cubanen) en hele leuke winkels, Macy's, journeys en allemaal leuke eettentjes.
We hebben ons erg vermaakt!!

1. Vincent:
    21 juli 2015