Bejaardensoos!!

25 september 2014 - San Simeon, California, Verenigde Staten

Vanmorgen was ons ontbijt iets anders dan normaal. We verblijven in het huisje en daar wordt het ontbijt aan de deur gebracht in een mandje. Niet bepaalt gezond met muffins, cinamon roll, vruchtenyoghurt en een soort appelsap, maar ja dat maak je natuurlijk niet weer mee.

Voordat we de auto weer op highway 1 zetten maken we nog eerst een omweggetje naar Laguna Seca van Mazda. Een racecircuit die Patrick in de spelletjes heeft gespeeld. Het zag er net zo uit als in de spelletjes. Dat vond hij toch wel even heel cool om te zien.

Daarna zijn we onze weg verder gevolgd over de highway 1. Het is en blijft een bijzondere weg waar de landschappen je blijven verbazen. Deze keer hebben we ook een bekende waterval gezien die niet groot is maar uit komt op een strandje en zo de zee in loopt. Helaas was het strand zelf verboden terrein.
En uit het niks kwam er vlak voor een bocht een soort tunnel die volgens mij nog maar net gebouwd was, dit was ook een mooi gezicht. We zijn wel van mening dat deze route het mooist is als je hem van San Francisco naar Los Angeles volgt. En het is veel makkelijker om bij de uitzichtpunten te stoppen omdat die allemaal aan onze kant van de weg zitten.

In Big Sur, een heel klein plaatsje met ongeveer 950 inwoners hebben we gegeten. Drie mini broodjes met beef brisket, we weten nog steeds niet precies wat het nu is. En zelf gebrouwen root beer, een typisch Amerikaanse frisdrank die echt heel lekker is, gemaakt van bieten.

En ook vandaag hebben we weer bijzondere dieren gezien. Langs de weg stonden al steeds mensen te kijken en wij dachten, waar kijken ze toch naar zo bijzonder is het uitzicht niet.
Bij een andere stop hebben we toch maar eens de auto aan de kant gegooid. Bleken er walvissen te zwemmen die ansjovis aan het eten waren. Later hadden we nog beter uitzicht op een campeerterrein die we gewoon opgereden zijn en de auto hebben geparkeerd. Er waren best veel walvissen.

We waren bijna in San Simeon toen Pat 3 keer tegen mij moest zegt dat er zebra's in de wei liepen. Ik kon het gewoon niet zo snel registeren! Haha
Maar ik heb snel de auto aan de kant gegooid zodat we even konden kijken en er foto's van konden maken.

Na het inchecken in het hotel zijn we nog even naar het strand gelopen, jammergenoeg was de zon al net onder, maar er was nog wel een mooie gloed.
Daarna zijn we gaan eten bij Cavatier. Ja het klinkt best goed he!! We moesten een half uur wachten voordat er plek was. Vervolgens konden we 20 minuten wachten op ons bestelde drinken en na 45 minuten kwam ons voorgerecht, maar we hadden het voorgerecht nog niet achter de kiezen of het hoofdgerecht was er ook al, en Pat kreeg niet eens wat hij had besteld.
Maar als je weet hoe het eruit zag dan snap je het wel. Het was net een AC restaurant in de stijl van een kantine in het bejaardencentrum...gezellig joh!! En lekker eten...NOT!!!
En een dikke vette fooi??? Dubbel not, ze hebben niks gehad!!
Maar goed ook want ik heb ' s nachts net z'n last van m'n maag gehad :-(

1. Wil piechnick:
    28 september 2014
    nou weer een leuk verhaal jij dacht zeker aan een zebrapad dat je t zo laat in de gaten had zal wel mooi zijn geweest en wat eten betreft tja dat is jammer maar t vervelendste is dat je last had van je maag maar t is wel interessant allemaal xxx