Van alles wat...

9 juli 2015 - Jacksonville, Florida, Verenigde Staten

Nadat we hebben ontbeten hebben er in ieder geval 2 plekken op de planning staan waar we naartoe willen voordat we richting Jacksonville rijden.
Eerst gaan we naar Bonaventure cemetery, de bekendste begraafplaats van Savannah en het zou er spoken! ;-)
Het is inderdaad een mooie en hele grote begraafplaats. Het is er alleen zo ontzettend warm en er staat geen zuchtje wind.

Gelukkig konden we de auto wel in de schaduw parkeren. Er stond al aangegeven dat je de auto goed op slot moest doen omdat daar werd gestolen. Lopen we net een stukje verder worden we aangehouden door een tuinier of die ene auto van ons is...euh nee wij hebben een andere. Bleek dat de deur van de auto gewoon open stond en er verder niemand te bekennen was. Beetje raar...maar gelukkig niet onze auto. Die checken we altijd heel goed voordat we weg lopen.
Nadat we een tijdje rond hebben gelopen en hebben geprobeerd spooky foto's te maken gaan we verder naar historic site Wormsloe.
Dit is één van de oudste en langste rij eikenbomen van de oostkust.

Daar aangekomen blijkt dat er nog meer te doen is en dat we daarvoor moeten betalen. Het klinkt niet echt interessant wat er verder nog is en we kwamen eigenlijk alleen voor de eikenbomenlaan.
Alleen mag je eigenlijk geen foto's maken van de laan als je ook niet betaald hebt. Dit hebben we uiteraard wel stiekem gedaan en daarna zijn we verder gereden naar Jacksonville.
Omdat we geen zin hadden om in de stad te zitten hebben we een hotelletje genomen richting het strand.
Tegen de tijd dat we aankwamen in Jacksonville konden we ook al inchecken in het hotel. Dat hebben we eerst maar gedaan. Het was een hotel die 2 jaar geleden was geopend en zag er heel goed uit, aanbieding op expedia! ;-)

Omdat we nog wat tijd over hadden in de dag en het ontzettend warm was zijn we nog naar het strand gegaan. Het was een leuk strandje met voornamelijk lokale mensen. Hier hebben we lekker een eind gewandeld en daarna lekker bij de Italiaan gegeten buiten op een stoepterrasje. Dat is wel jammer, echt gezellig op het terras zitten zoals wij dat kennen hebben ze hier niet.
We kwamen nog wel aan de klets met een moeder die met haar dochter aan het eten waren. Ze gaf ons nog wat tips waar we naartoe moesten gaan en ze wilden zelf heel graag een keer naar Europa, maar gingen nu eerst een cruise doen naar de Bahama's. De mensen zijn hier wel vriendelijk en relaxed en maken graag een praatje met je.

Na het eten zijn we via het strand weer terug gelopen. Iets sneller dan de heenweg want er was een onweersbui onderweg naar ons. Daarna zijn we lekker gaan slapen in tot nu toe het lekkerste bed wat we hebben gehad.

1. Wil piechnick:
    12 juli 2015
    nou zo te horen bevalt het prima blij om te horen have fun xx