Summer in the city

2 september 2014 - New York City, Verenigde Staten

Na een draaierig nachtje in een iets te hard bed, nog geen 15 minuten van Schiphol vandaan is het eindelijk zover...ons avontuur gaat echt beginnen. Gisteren hebben we al ingecheckt met de United Airlines app op de telefoon wat super goed werkt. Om 6.15 uur zijn we opgehaald door de hotel shuttlebus die rechtstreeks naar Schiphol reed, perfect! We zijn direct door gelopen naar de balie van United Airlines om de grote koffers te droppen. En vervolgens maar meteen doorgelopen naar de gate. En toen kon het wachten beginnen met als uitzicht een opkomend zonnetje.

Na lang genoeg gewacht te hebben en meerdere malen de WC te hebben bezocht, werd het tijd om richting de douane te gaan. Hier werden we apart genomen en ondervraagt, maar we hebben de test goed doorstaan en mochten verder naar de bagagescan. Hier moesten we alle electrische apparatuur uit de tassen halen en zelf moesten we door de bodyscan. We hadden eigenlijk best wat gedoe verwacht bij de douane maar uiteindelijk waren we er zo doorheen. En helemaal mooi, we konden meteen doorlopen het vliegtuig in. De vlucht is me (Suus) wel heel erg tegen gevallen met de rug, het was geen groot vliegtuig en er was niet veel ruimte om een beetje rond te lopen. Toch maar af en toe een tijdje gaan staan en oefeningen gedaan en lang leve de diclofinac! Of mag je pijnstillers niet bedanken voor het doorkomen van de vliegreis? ;-)

We hebben wel een heerlijke warme maaltijd in het vliegtuig gehad, en nog gezond ook, kip groente en sla! Nadat we waren geland moesten we direct door de paspoortcontrole, hier stond al een mega rij te wachten en wij konden lekker achteraan aansluiten. Ook daar werden we weer ondervraagt, (apart, want we mochten niet bij elkaar staan) wat we van elkaar waren en hoe lang we bleven en of ik van plan was Patrick weer mee terug te nemen naar huis ;-). Daarna konden we onze koffers ophalen, die tegen die tijd al klaar lagen op de lopende band. Wij moesten alleen ook nog door costums omdat we nog een snack worst mee hadden en dat mocht niet! Ik denk dat ze die daar lekker zelf op hebben gegeten!

Daarna direct op zoek naar de super shuttle, een super tip van tante Winifred. Een busje die ons voor $ 35 naar ons appartement bracht. In het busje kwamen we een man en vrouw tegen die bij ons in het vliegtuig hadden gezeten en waar we ook al een hele tijd mee hadden gekletst in de rij bij de paspoortcontrole, dat was wel grappig! Na een snel ritje door de stad waren we eindelijk aangekomen in ons appartement voor komende week. Het ziet er allemaal prima uit, precies zoals op de foto's, alleen de wifi en de koelkast doen het niet.

We hebben ons snel omgekleed, want het is hier de heetste week van de hele zomer in New York. Dus snel korte broek, rokje en slippertjes aan en op zoek naar een winkel waar we water konden kopen. Er zit hier veel chloor in het water dus we gaan het er niet op gokken om daar uit te drinken. Daarna zijn we op zoek gegaan naar de locatie waar we onze New York Pass op konden halen, dan kunnen we tenminste beginnen om echt de toerist uit te hangen. En omdat dit heel dicht bij Grand Central Station was, zijn we uiteraard daar ook naartoe gegaan. Een prachtig station met een mega grote Apple store waar de euro prijzen, dollar prijzen zijn, dus ongeveer 25% goedkoper dan in Nederland :-D. En ik moet zeggen, daar wordt je best een beetje hebberig van. En hier was wifi dus even aan het appen geweest met het thuisfront. Al waren we even vergeten dat het daar al bijna 23 uur was, sorry Moniek ;-)

Vervolgens hadden we zin in een gezonde maaltijd, dit hebben we gevonden bij Metro Café waar je verse zelf samengestelde salades kon eten, heerlijk! En om onze dorst te lessen zijn we op zoek gegaan naar St. Andrews ;-) voor een lekkere koude Schüffelhofer, de Amstel Radler van NY! Ach en omdat we toch al in de buurt waren zijn we even doorgelopen naar Times Square, het begon net donker te worden maar op Times Square met de mega reclame borden is het nooit donker, je kijkt je ogen uit! Al snel viel ons oog op de M&M's store, dus snel naar binnen voor een paar peanutbutter M&M's. En terwijl we nog in de winkel waren viel ons oog alweer op de volgende winkel, Hershey's chocolade winkel waar we onze peanutbuttercups van Reese's hebben gekocht! Yes we love our peanutbutter! Haha En vanuit die winkel zagen we ook alweer de andere winkel waar we naar binnen moesten, de Fossil winkel! Patrick is tijdens het reizen zijn armband van Fossil kwijt geraakt, dus we hebben maar meteen een nieuwe gekocht!  Na een productieve dag was het ook wel tijd om richting ons appartement terug te gaan! Na een klein beetje om te zijn gelopen hebben we ons appartementje weer gevonden en konden we eindelijk na 21 uur op te zijn geweest ons nieuwe bedje uit proberen, en Oohh wat ligt deze lekker! Weltrusten allemaal!

1. Judith:
    3 september 2014
    Love New York! Mooi verhaal. ..en dit was nog maar dag 1! Genieten van al het moois dat New York nog meer te bieden heeft! Biertje ziet er ook heerlijk uit!

Groetjes uit Haaksbergen
  2. Mo:
    3 september 2014
    Jullie verhaal is net voorgelezen door Moniek. Fijn dat jullie goed zijn aangekomen en dat jullie het mooi hebben!

Groetjes van papa.
  3. Chantal:
    3 september 2014
    Oeh.... Jaloers :) De eerste dag klinkt al goed! Geniet van NYC!