Kruipele Jut & Jul

30 juni 2015 - Washington D.C., Verenigde Staten

Na weer een lekker nachtje in het hotel, beginnen we aan het ontbijt, wat altijd goed is in Het Hyatt.
We zijn vandaag allebei kreupel, Patrick heeft last van z'n rechter voet en ik van mijn knie. (niet zo gek want we hebben gemiddeld 20 km per dag gelopen). We strompelen dan ook de stad in, eerst even langs Alamo verhuur om te zeggen dat we morgen de auto komen halen, welke we eerst helemaal niet konden vinden ondanks dat we al op het juiste adres stonden, maar deze bleek binnen in het centraal station te zitten. om te zeggen dat we morgen de auto komen ophalen in plaats van vandaag.

Al strompelend gaan we opzoek naar The library of Congress, dit is één van de bibliotheken met de grootste collectie boeken. Een imposant gebouw van de buitenkant (Patrick lacht, tja alles is hier groot) van binnen net zo imposant. We moeten aan de film national treasure denken.
Even later nog meer als we in the national archives naar the decleration of independence gingen kijken, we hebben er 20 minuten voor in de rij gestaan voor een stuk papier dat amper nog te lezen is ;)
We wilden eigenlijk ook nog graag naar het Capitol Hill, die echt op een Hill ligt, maar we mochten niet met eten en drinken of drinkflessen naar binnen en ze waren de koepel aan het renoveren.
En we wilden onze drinkflessen niet weggooien om het Capitol in te mogen. Want we zijn heel erg blij met onze bobble flessen, die echt alles uit het water filteren, weg is het chloor wat hier uit de kranen komt. Dit scheelt ons heel wat flesjes water kopen.

We beginnen allebei een beetje moe te worden van het lopen met alle pijntjes en vinden een heel apart tentje waar je zelf je vlees moet bestellen alsof je bij de slager bent en vervolgens de bijgerechten. Natuurlijk  wordt één vleesgerecht sowieso spareribs, we zijn op vakantie :)
We lopen weer terug de stad in, Patrick denkt dat ze hier veel NPK strooien over het gras (Marco ;) ) het is allemaal even groen, zelfs met 35 graden, het is hier echt super warm! We lopen toevallig een fontijn tegen het lijf waar je in mag pootje baden dus daar maken we de komende 30 minuten gebruik van om even lekker af te koelen.

Toen we een beetje doelloos verder liepen op the mall, liepen we tegen het national history museum aan! Dino's, altijd leuk om te kijken. We zijn uiteindelijk in het museum naar een 3D Imax documentaire gegaan over dinosaurussen. Het was leerzaam het het 3D was cool.
Omdat we nog wat tijd over hadden en nog niet heel erge honger zijn we nog doorgelopen naar Tidal basin waar het Jefferson memorial aan ligt, welke uiteraard, hoe kan het ook anders, ook mega groot is.
Nu is de avond echt aangebroken en we lopen down town in om te eten, dit stukje voelt wel een beetje aan als New York. We hebben weer heerlijk buiten kunnen eten en er  stonden natuurlijk weer spareribs op het programma, het is vakantie! Hahaha

1. Vincent:
    2 juli 2015
    Kneusjes!
  2. Wil piechnick:
    4 juli 2015
    lekker die spareribs? straks in holland lust je ze niet mee dus eet smakelijk