Hamsters en groene blaadjes

3 juli 2015 - Waynesboro, Virginia, Verenigde Staten

Vandaag gaan we beginnen aan de skyline drive, een weg dwars door het Shenandoah national park. Na een slecht ontbijt zijn we richting het visitor center gegaan om eerst informatie in te winnen over het park. Dat hebben we wel geleerd om eerst te doen van onze vorige vakantie door de nationale parken ;-)
Bij het visitor center vroegen we de vrouwelijke ranger of er nog bijzondere highlights waren tussen Front Royal en Waynesboro, wat we vandaag gingen rijden.
Haar antwoordt was heel duidelijk "nee" it's all the same vertelde ze.
Hm oke, nou dan gaan we maar gewoon rijden. Zonder stops zouden we er 3,5 uur over doen.
De weg is heel goed te rijden. Veel minder stijl en minder afgronden dan we van de westkust gewend zijn dus dat is wel prettig.

Op de hele weg naar Waynesboro zijn ongeveer 75 uitkijk punten.
Maar de ranger had wel gelijk, als je één uitkijk punt hebt gezien dan heb je ze allemaal wel z'n beetje gezien. Het blijft zeker wel mooi hoor, maar niet heel indrukwekkend.
Nu wordt deze route dan ook vaak in de herfst gereden als alle bladeren van de bomen prachtige herfstkleuren hebben.
Onderweg hebben we nog een bergmarmot gezien, zo'n dier uit groundhog day! (Ik dacht een grote hamster, pat lacht) Geen beren...
Halverwege de rit besluiten we om een kleine hike te maken van ongeveer een uur heen en terug "de Stone man hike" naast het trail pad staan allemaal bordjes met uitleg, maar clueless als we zijn weten we niet welke kant we op moeten, gelukkig loopt een Amerikaans stel die hielpen ons op weg, volg de blauwe markering (Patricks vormgevershart draait zich om, op het bord aan het begin stond geel) geen wonder dat we het niet snappen...
Het eindpunt was adembenemend en het hoogt(st)e punt van de rit.

We rijden naar onze volgende stop Waynesboro, waar we de eerste echte vrolijke receptioniste ontmoeten van de rit, ze adviseerde ons ook om bij The Green Leaf te gaan eten een aanrader! Staat bovenaan op tripadvisor, voor dit stadje, dat is ook één van de redenen waarom ze nog steeds bestaan, volgens de barman!

1. Wil piechnick:
    7 juli 2015
    mooi jongens die fotos wat is de natuur toch prachtig he