Moerassig...

19 juli 2015 - Everglades National Park, Verenigde Staten

Omdat we lekker een paar daagjes in Miami hebben kunnen we ook nog naar de Everglades. Het is helaas een heel erg droog seizoen waardoor heel veel boten niet varen en er is weinig kans op het zien van krokodillen.
Daarom gaan we met de auto een route rijden, met wandelpaden.
Het was de bedoeling dat we er heel vroeg uit gingen dus de wekker ging ook al heel vroeg. Alleen waren we nog zo moe dat het iets later is geworden ;-)

Het is vanaf ons huisje een klein uurtje rijden naar de ingang van de Everglades. Het is hier altijd zo druk op de weg, maar gelukkig ging het ritje snel.
Op weg er naartoe had onze host ons er al op gewezen dat we even moesten stoppen bij een groente en fruitteler om daar wat fruit te kopen. Robert is here, staat groot op het dak, hihi Het was er gewoon druk in de winkel die ze er bij hebben. We hebben daar werkelijk de lekkerste mango's gekocht die we ooit hebben gehad. Ze worden ter plekke in stukken gesneden zodat je ze onderweg kan opeten...Jammie!

Daar aangekomen hebben we eerst informatie gevraagd. Er waren wel boten die gingen varen vandaag maar dat was aan er einde van de route. En we hadden ook tips gekregen van mooie wandelroutes.

Meteen bij de eerste afslag was de langste en bekendste wandelroute. Je loopt dat een deel door de Everglades heen over een steiger. Achteraf blijkt dit ook de mooiste route te zijn waar we de meeste dieren hebben gezien. Er zitten hier heel veel mooie krekels, vlinders en vogels. Maar we hebben ook schildpadden en zelfs 2 krokodillen gezien. Wat voor deze tijd van het jaar vrij uitzonderlijk is. We hebben er ook foto's van maar die staan op de andere camera dus die kan ik nog niet toevoegen aan de blog.

Na deze wandeling besluiten we eerst helemaal door te rijden naar het verste punt omdat we best veel tijd kwijt zijn al met deze wandeling. De weg door de Everglades is niet heel erg bijzonder om te rijden en je mag er ook 90 km per uur. Het lijkt een beetje op de savanne maar dan zonder olifanten en giraffen. Haha
Bij het uiterste punt aangekomen hebben we eerst even geluncht aan het water en meteen helemaal lekgeprikt door de muggen.

Nu maar eens kijken of we nog meekunnen met een boottocht. We waren net te laat met aanmelden voor de eerstvolgende boottocht die over 10 minuten zou vertrekken en de volgende ging over een uur. Hm wat zullen we doen. Laten we eerst maar eens aan die mensen bij de auto vragen of de boottocht leuk was om te doen, zij kwamen net van de boot af. Aan het gezicht te zien en de twijfel wat ze zou gaan vertellen werd ons al snel duidelijk dat het niet heel veel waard was om te gaan wachten op de volgende boot. Door de droogte was er niet veel meer te zien dan dat wij al hadden gezien! En de orkanen van de afgelopen jaren hebben ook hier veel verwoest.

Dan rijden we maar weer terug en stoppen we nog op enkele plekken langs de weg om daar nog even te kijken. Maar niet voordat we muggenspul hebben gekocht en ons er helemaal mee in hebben gespoten ;-)

Op de terugweg zijn we, ook op advies van de host, gestopt bij de Dolphin Mall, een heel groot outlet winkelcentrum. En iedereen gaat daar naartoe merkten we al wel. Het was er hartstikke druk. Nadat we even rond hebben gelopen snappen we ook wel waarom, er was live muziek, cafés, een bioscoop, eetgelegenheden en vooral het outlet gedeelte was fantastisch. We waren wel de enige blanken in het hele winkelcentrum, het is duidelijk een latino mall.

Na het halve winkelcentrum leeg te hebben geshopt, werd het al aardig laat en zijn we richting ons huisje gereden om daar nog een lekker glaasje sangria en een biertje te drinken in de tuin. En hebben we nog een lekkere duik in het zwembad genomen.

1. Ma Ria:
    31 juli 2015
    Wat een laat verhaal. Maar wel mooie foto's .