Dixies, maar dan anders

5 juli 2015 - Charlotte, North Carolina, Verenigde Staten

We zijn vandaag begonnen met een lazy sunday. Eerst lekker iets langer in bed gelegen, rustig ontbijten en even lekker douchen en daarna inpakken. Dat hadden we wel even nodig.

Daarna zijn we naar de Dixie Caverns oftewel grotten gereden.
Deze grotten zijn ooit bij toeval ontdekt door twee jochies die hun hond probeerde te redden uit een gat in de berg waar de hond in was gevallen. De hond heette trouwens Dixie, dus ja de grotten zijn vernoemt naar de hond haha. Dit is één van de weinige grotten die in een berg naar boven gaat in plaats van beneden. We zijn tot 8 verdiepingen boven de parkeerplaats gelopen met een gids.

Het was een mooie tocht door de grotten met 342 trappen. De gids vertelde nog dat de eigenaar van het land waar de grotten liggen zelf jaren gids is geweest, tot zijn 92ste, en staat hiermee in de Guinness book of records voor de meeste kilometers onder de grond.

Vervolgens zijn we doorgereden naar Charlotte. We hebben besloten om eerder richting het zuid-oosten te gaan omdat de rest van de Blue Ridge parkway niet veel verschild van wat we al hebben gezien en omdat we het sowieso niet gaan redden om alles te zien. En we waren wel een beetje klaar met de broccoli bergen.

Aangekomen in Charlotte viel ons hotel gelukkig heel erg mee, niet alle recensies waren even goed. We hebben er toch wel een hele tijd over gedaan om naar Charlotte te rijden, uiteraard weer een mega stortbui gehad toen ik aan het rijden was, dus de stad nog in wilde niet echt. We zijn maar een salade gaan eten bij de Mac, onder het mom van we houden het lekker goedkoop ;-)
Daarna nog even naar het tankstation gelopen voor een paar biertjes en nu in de hotelkamer naar Jurrasic Park 3 kijken...

1. Ma Ria:
    6 juli 2015
    Ik heb nu alle verhalen gelezen. Mooi en goed geschreven. De foto's zijn heel mooi die van de naald waar je naar de punt wijst is mooi. Verder nog veel plezier. Ik ga nu naar bed het is bijna 12 uur, heb alle mails doorgespit. Moet morgen weer werken. Kus.
  2. Wil piechnick:
    7 juli 2015
    nou dat van die grotten vond ik heel leuk alleen zou ik dat niet durven zielig van die hond xxx