Broccoli bergen

4 juli 2015 - Roanoke, Virginia, Verenigde Staten

Ook vandaag springen we op tijd uit bed, we gaan het tweede deel doen van de parkway, "The blue ridge parkway" het ontbijt was erg slecht vanmorgen met alleen maar zoet spul. We weten al wel dat het volgende ontbijt goed gaat zijn!
Volgens de piet paulusmaaren van Amerika zou het veel gaan regenen, maar we hadden prachtig weer, tenminste tot het eind van de middag en de avond ook.
Bij het visitor center vragen we een ranger wat wij echt niet moeten missen, we krijgen tekst en uitleg van een oude enthousiaste ranger die duidelijk zin in zijn werk heeft (de mensen beginnen aardiger te worden) en het weer is super! We bekijken eerst een pioniers nederzetting, deze is hier neergezet om de eerste pioniers een idee te geven hoe ze zich moeten settelen in The blue ridge.
Onderweg komen we in het bos ook een oud mijn spoortje tegen, we hoorde toen ook al water, er lag een heus watervalletje naast erg leuk! Patrick produceerde net zelf ook een watervalletje maar moest deze onderbreken omdat er mensen aankwamen.
Ik merk onderweg op dat de bergen op broccoli bosjes lijken, dus vanaf nu noemen we ze broccoli bergen. Deze hele regio staat er vol mee. Ons koelbox systeem van vorig jaar werkt nu ook nog steeds, en voorziet ons van boterhammetjes met pindakaas (we love peanutbutter) tijdens onze tussenstops in de bergen.
We rijden verder en komen een meer tegen vernoemd naar de bedenker van "the parkway" het is er erg rustig.
We hebben onderweg ook een paar stortbuien (alleen als ik rij ;) ) het zicht op de bergen is dan erg slecht, met mist en water dat op de weg stroomt.
We slapen vandaag in het Hyatt, iets te duur maar wel een goed bed, ontbijt en douche! Het is vandaag 4th of July een feestdag met vuurwerk, wij konden helaas niet naar het gezamenlijke feest van de stad. Dus hebben we zelf maar een feestje gebouwd met peanutbutter M&M's en een rood wijntje met op de achtergrond geknal!
Happy 4th of July Y'all...

1. Wil piechnick:
    7 juli 2015
    nou jullie zijn er maar druk mee maar je kunt leuke verhalen
    schrijven zie t al voor me t watervalletje van pat