Boontjes

6 juli 2015 - Mount Pleasant, South Carolina, Verenigde Staten

Na een ongelofelijk slechte nacht slapen in een drama van een bed waren we al op tijd wakker. Dit kwam dan wel weer goed uit, want vandaag rijden we in ongeveer 3,5 uur naar Charleston.
Eerst moeten we de tank nog even volgooien. Pat geeft bij de pomp aan dat we cash willen betalen en op het display verschijnt, one moment please. Alleen gebeurd er verder niks. Dan maar naar binnen en de tank wordt klaargemaakt voor ons gebruik. De slang erin...en weer gebeurd er niks, waar blijft die benzine nu. Na een tijdje prutsen en op knopjes drukken komt Pat er achter dat er een hendel overgehaald moet worden voordat er getankt kan worden...hahaha dat hebben we in Nederland niet.

Met frisse tegenzin beginnen we aan de rit, maar we weten dat als het goed is ons wat leuks te wachten staat om te gaan doen. We rijden naar Boone Hall Plantation. Één van de oudste nog werkelijke plantages van Amerika. Op deze plantage is een rijke geschiedenis aan slavernij. Ze verbouwen hier trouwens nog van alles, meloen, aardbei, mais, bosbessen.
De aankomst op de plantage is al prachtig, een lange oprijlaan met allemaal eikenbomen waar die grijze slierten aan hangen (je kent het wel uit de films) en aan het einde van de laan het huis van de eigenaar. Het huis is nog bewoond. Op het erf staan ook nog slavenhuisjes.

We hebben meerdere tours en presentaties gedaan op de plantage.
Ze hebben hier trouwens meerdere films opgenomen, onder andere north and south en the notebook. De grijze slierten aan de bomen zijn trouwens ook planten (geen parasiet) en is een afstammeling van de ananasplant. De Boones liggen begraven op de plantage, of er slaven begraven liggen weten ze niet ;-)
Het was er wel heel erg warm, we krijgen er echt een vakantie gevoel van! We hebben een prachtige en informatieve dag gehad daar, de plantage en vooral ook de oprijlaan met de eikenbomen zijn fantastisch om te zien.

Vervolgens zijn we doorgereden naar het hotel om in te checken en meteen even een wasje te doen. Helaas had alleen iemand voor ons een hele zandbak meegenomen met wassen waardoor wij de kleding ook vol hadden zitten met zand. Maar ja het was wel aardig schoon.
Als avondeten hebben we bij Cracker Barrel gegeten. Een aan de zuid en oostkant van Amerika bekende cowboyachtige restaurantketen met Amerikaans eten. Dus helaas niet heel erg gezond maar nog best te eten.
En zo vliegt er weer een dag voorbij!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Judith:
    7 juli 2015
    Wauw! Nu ben ik echt jaloers. Wat prachtig met die bomen. Ben heel benieuwd naar de rest van de foto's.
  2. Vincent:
    7 juli 2015
    Haha....herkenbaar van die hendel....
  3. Wil piechnick:
    7 juli 2015
    leuk verhaal maar als ik mij niet vergis hebben wij dat ook
    gedaan in onze jonge dagen hendeltje gebruiken om te tanken